Wanneer je herstel frustrerend traag is

Wanneer je herstel frustrerend traag is

maart 19, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Het lijkt erop dat je voor altijd ziek bent geweest. Al weken, misschien maanden, het voelde als een grote inspanning om het leven te doen. Op een goede dag, zou je misschien doormodderen. Op minder goede dagen is het moeilijk om uit bed te komen, laat staan ​​om te douchen of aan het werk te gaan.

Een ernstige psychische aandoening heeft je in de steek gelaten. Erger nog, het lijkt erop dat je niet beter wordt.

Houd vast aan het feit dat langdurige onderzoeken hebben aangetoond dat de meeste mensen met de meest ernstige vormen van geestesziekte op zijn minst verlichting van de symptomen krijgen. In de NIMH Collaborative Depression Study van mensen met de diagnose ernstige depressie bleek dat het herstelpercentage na twee jaar ongeveer 80% was. Dat is na 15 jaar gestegen tot 94%. Andere studies van patiënten met schizofrenie vonden dat van 27 – 68% aanzienlijk verbeterd. Van 60 – 90% van degenen met significante angst bleken te reageren op de behandeling. In de meeste gevallen gaan mensen uitgebreide remissies in of herstellen ze zich volledig. Jij kan ook.

Het is echter belangrijk om realistisch te zijn. Herstel kost tijd en gebeurt zelden in een rechte lijn. Het is vaak nuttig om het te zien als een reis door stadia, van verlichting krijgen van de meest pijnlijke symptomen tot een bevredigend leven met een gevoel van persoonlijke controle over terugval.

Als je midden in een acute episode bent, is het van essentieel belang dat de mensen die van je houden de emotionele steiger en praktische hulp bieden die je nodig hebt om van een andere dag af te komen en de motivatie te krijgen om de nodige inspanningen te leveren om te genezen. Ondertussen kunnen uw voorschrijver en uw therapeut uw behandeling regelen, zodat u wat verlichting krijgt. Wacht niet om hulp te accepteren of naar afspraken te gaan totdat je denkt dat je de moeite waard bent. Het gaat de andere kant op: het accepteren van hulp resulteert in waardevoller voelen.

Uw inzet voor uw herstel kan het verschil maken

Eens uit de zeer acute fase, loop je sneller kans op herstel als je actief betrokken bent. Dat betekent aan boord gaan met professionele hulp, aandacht schenken aan zelfzorg, positief met anderen omgaan en lang genoeg vasthouden aan een behandeling om een ​​terugvalpreventieplan te maken.

Professionele hulp: voor de meeste diagnoses is de meest effectieve behandeling een combinatie van medicatie en praattherapie. Uw psychiater en therapeut bevinden zich bij voorkeur in dezelfde praktijk of hebben gemakkelijk regelmatig toegang tot elkaar. Elke behandeling zou de ander moeten informeren.

Neem uw medicijnen zoals voorgeschreven. Dat betekent dat u ze op de juiste momenten en in de juiste dosis moet nemen. Gebruik een pillentoilet om ervoor te zorgen dat u geen dosis overslaat of per ongeluk te veel neemt. Volg bijwerkingen zorgvuldig op met een geschreven logboek. Uw voorschrijver moet een dagelijkse registratie zien om te kunnen beoordelen of uw doseringen of uw medicijnen moeten worden aangepast. Verhoog, verminder of stop uw medicijnen onder geen enkele voorwaarde zonder met uw arts te overleggen.

Woon de therapie regelmatig bij, ook als u denkt dat u niets te vertellen heeft. Een therapeut kan perspectief en begeleiding bieden die een familielid of goede vriend niet kan. Gedurende de hele behandeling kan wekelijks verantwoordelijk worden gehouden voor uw bijdrage aan uw vooruitgang, zodat u op koers kunt blijven.

Zelfzorg: De reis naar geestelijke gezondheid vereist wel dat er wordt gezorgd voor de basisbehoeften van uw lichaam. Het is al lang bewezen dat er een continue lus is tussen lichaam en geest. Zorg voor het lichaam en de geest voelt beter. Zorg voor de geest en je bent meer in staat om de basis te doen. Het gaat in een opwaartse spiraal.

Het kan verleidelijk zijn om de hele dag in bed te blijven of de hele nacht wakker te blijven, maar het is een van de ergste dingen die je kunt doen. Het toestaan ​​van verstoorde slaap draagt ​​bij aan de behandelingsresistentie. Een studie, gepubliceerd in The Lancet Psychiatry, vond dat mensen met dergelijke slaapstoornissen meer kans hebben op symptomen die consistent zijn met een bipolaire stoornis of ernstige depressie.

Als uw slaap een probleem is geworden, moet u misschien een slaaphygiënisch schema instellen om 8 – 9 uur slaap per nacht te krijgen – niet meer, niet minder. Voor meer gedetailleerde informatie, doe een internetonderzoek naar slaaphygiënetechnieken.

Het relatief nieuwe veld van de voedingspsychiatrie bevestigt wat ons gezond verstand ons vertelt. Ons dieet is belangrijk voor zowel lichamelijk als geestelijk welzijn. Er is bijvoorbeeld significant bewijs dat voeding een belangrijke rol speelt bij depressie. Je lichaam heeft goed voedsel nodig om te genezen en te groeien. Als u niet zeker weet wat u moet eten en hoeveel, raadpleeg dan een voedingsdeskundige en volg hun advies op.

Regelmatige lichaamsbeweging kan een positief effect hebben op diagnoses zoals depressie, angst en ADHD . Het helpt je stress te beheersen, je humeur te verbeteren en zelfs je geheugen te verbeteren. Als je je niet klaar voelt om je te verbinden aan een sportschool of een krachtige oefening te doen, begin dan klein. Het starten van een yoga-oefening of een stretching-routine kan voldoende zijn om je hartslag te verhogen en je geest leeg te maken.

Laat zelfzorg geen dagelijkse beslissing zijn. Door een aantal routines in te stellen, kun je voor jezelf zorgen op automatisch. Bepaal en houd u aan een redelijk dagelijks dieet, regelmatige lichaamsbeweging en een bedtijd. Handelen “alsof” het belangrijk is, zal uiteindelijk zijn vruchten afwerpen in de vorming van gezonde gewoonten die terugval helpen voorkomen.

Mensen hebben mensen nodig . Isoleren is een symptoom van vele diagnoses van de geestelijke gezondheid. Hoewel als het voelt als gewoon te veel moeite om met iemand te praten, draagt ​​toegeven alleen maar bij aan de ziekte. Een studie uit 2009 van Zweedse onderzoekers vond dat sociale relaties een sleutelfactor zijn bij het herstellen van een ernstige psychische aandoening. Om ons volledig mens te voelen, moeten we allemaal regelmatig bij andere mensen zijn.

Als het idee van sociaal zijn overweldigend is, begin dan met het bereiken van één persoon of door lid te worden van een online forum. Deelname aan een afname in het centrum, groepstherapie, een steungroep of een clubhuis voor geesteszieken kan je ook helpen terug te keren naar de sociale wereld.

Terugvalpreventie: Terugval van een psychische aandoening is gebruikelijk. Afhankelijk van de diagnose heeft 40-90% van degenen die een episode van een ernstige psychische aandoening hebben gehad, minstens één andere episode. 40% van die recidieven is echter te wijten aan het feit dat mensen zich niet aan hun behandelplan houden of niet snel genoeg terugkeren naar de behandeling. Weten hoe je de effecten van terugval kunt voorkomen of minimaliseren, geeft je een beter gevoel van controle over je eigen leven. Werk samen met uw therapeut om te leren wat een terugval kan veroorzaken, hoe u de waarschuwingssignalen kunt herkennen en hoe u de symptomen kunt beheersen om hun impact te verminderen.

Beterschap is een reis, geen gebeurtenis. Hoewel het bekend is dat er wonderen gebeuren, is de kans veel groter dat u verdergaat als u deelneemt aan uw behandeling. Door consistent met uw helpers te werken en door alles te doen wat u kunt om uzelf goed te behandelen, kunt u de symptomen verminderen, omzeilen of elimineren. Met geduld en moeite kunt u een leven terugkrijgen dat zinvol en productief is.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer