Waarom je minstens 20 minuten per dag naar buiten moet gaan

Waarom je minstens 20 minuten per dag naar buiten moet gaan

januari 31, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Er is geen betere remedie voor een stressvolle dag of een overweldigde geest dan zonneschijn, lichaamsbeweging en frisse lucht. Zelfs wanneer je het druk hebt en bent overhaast, moet je er prioriteit aan geven om elke dag minstens 20 minuten buiten te verblijven. Het is gratis, gemakkelijk en in zijn eentje een van de meest nuttige dingen die we kunnen doen voor onze algehele gezondheid en welzijn. Scroll om zes redenen waarom je die laptop moet sluiten, trek je sneakers aan en ga naar buiten!

afbeelding door claire huntsberger

1 van 3

actieve slijtage, buiten, natuur, fitness

beeld door vrije mensen

Geef je hersenen meer brandstof.

Je kent dat gevoel waar je hersenen lijken te sputteren en geen enkele hoeveelheid koffie lijkt te helpen? Onderzoekers noemen dat ‘mentale vermoeidheid’. Een ding dat kan helpen om je geest weer in de versnelling te krijgen, is het blootstellen aan herstellende omgevingen, ook wel de natuur genoemd. Studies tonen aan dat actiever denken veel gebeurt als we buiten lopen of een wandeling maken, dan wanneer we binnen scrollen op sociale media of op de computer.

Wanneer je tijd besteedt aan het doen van activiteiten buiten, komen je brein natuurlijk met meer ideeën, en heb je meer kans om je daardoor creatief te voelen.

Verminder ontstekingen.

Ontsteking is een natuurlijk proces dat het lichaam gebruikt om te reageren op bedreigingen (zoals vechten of vluchten). Maar wanneer de ontsteking in overdrive begint, kan het veelvoudige gezondheidsproblemen veroorzaken zoals auto-immune wanorde, ontstekingsdarmziekte, depressie, en kanker. Tijd doorbrengen in de natuur is een manier om het onder controle te houden. Lees hier meer over de dagelijkse gewoontes om ontstekingen te verminderen .

2 van 3

picknick onder een boom, ga naar buiten, frisse lucht, zonneschijn

afbeelding door kristen kilpatrick

Krijg uw dagelijkse dosis vitamine D.

Velen van ons krijgen niet genoeg vitamine D. De reden, volgens wetenschappers ? We krijgen niet genoeg zonlicht en het voedsel dat we eten dat van nature vitamine D bevat, bevat niet genoeg om aan de optimale vereisten te voldoen. Onderzoekers rapporteerden dat driekwart van de Amerikanen tekort kwamen aan vitamine D. Lage niveaus van vitamine D zijn gekoppeld aan een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, kanker, de ziekte van Alzheimer, depressie, heupfracturen en zwangerschapscomplicaties. De bron van vitamine D in je lichaam is een natuurlijke zonneschijn.

Hoge niveaus van vitamine D via de zonnestralen brengen ook verbazingwekkende huidvoordelen. Het is nuttig bij het verlichten van zaken als acne, eczeem en rosacea. Maar zorg er altijd voor dat u dagelijks (ten minste SPF 50) zonnefilter toepast (en opnieuw aanbrengt) om schade door de zon, rimpels en huidkanker te voorkomen.

Verbeter de focus en het geheugen.

Heb je het moeilijk om je te concentreren? Ga een paar minuten naar buiten – een beetje frisse lucht en zonlicht kunnen uw aandachtsspanne helpen verlengen. De link naar aandacht en natuur is zelfs zo sterk dat wetenschappers zeggen dat het kan helpen bij mensen met ADHD, die zich na een wandeling van 20 minuten in het park beter hebben kunnen concentreren.

“Doses van de natuur dienen als een veilige, goedkope en breed toegankelijke nieuwe tool voor het beheer van ADHD-symptomen”, schreven onderzoekers.

3 van 3

beste slaapkamer, lichte luchtige slaapkamer, neutrale slaapkamer

afbeelding door Kate zimmerman-turpin

Slaap beter.

Hoe goed we slapen heeft veel te maken met hormonen zoals melatonine en ons natuurlijke circadiane ritme, die beide worden beïnvloed door blootstelling aan direct zonlicht. Als je te veel tijd binnenshuis doorbrengt, kunnen de natuurlijke ritmes van je lichaam niet goed worden gesynchroniseerd, waardoor je slaapcyclus waarschijnlijk zal lijden .

Zonneschijn krijgen, vooral ’s morgens vroeg, kan helpen om je interne lichaamsklok in balans te brengen, je circadiane ritme te reguleren en je algehele energieniveau in balans te brengen. De volgende keer dat je je slaperig voelt na de lunch, ruil je in de namiddag een kop koffie voor een wandeling van 15 minuten. De kans is groot dat je terugkomt naar je bureau en klaar bent om de rest van de dag te veroveren, en een verschil merkt in de kwaliteit van je slaap die nacht.

Hoe vaak kom je buiten? Van welke buitenactiviteiten houd je? Deel uw tips om meer zon te krijgen in de onderstaande opmerkingen!


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer