Over het houden van je kont op de stoel

Over het houden van je kont op de stoel

februari 15, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Dr. Mac’s Rants & Raves
Aflevering # 316

Het moeilijkste deel van het schrijven is om je achterste in de stoel te houden.

– Wallace Stegner

Het geheim van het schrijven van een scenario is om je in de stoel te houden.

– Oliver Stone

Het geheim om dingen gedaan te krijgen, is om je achterste in de stoel te houden.

-Bob “Dr. Mac “LeVitus

Ongeveer 20 jaar geleden leerde ik dat ik Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) heb en het al sinds de kindertijd (of de geboorte) heb gehad. Vlug besefte ik dat ik moest leren hoe ik mijn reet in de stoel kon houden als ik wilde bloeien.

Gelukkig was het allemaal gelukt, en ik ging door met het schrijven of schrijven van meer dan 85 boeken ( macOS Mojave For Dummies , iPhone voor Dummies en Smarter werken voor Mac-gebruikers om er een paar te noemen), samen met duizenden columns, recensies en artikelen. Wat indrukwekkend is, is dat ik in die 20 jaar zelden een deadline heb gemist.

Hier is mijn geheim: ik heb een overvloed aan hulpmiddelen en technieken ontwikkeld om me te helpen geconcentreerd te blijven op het werk terwijl ik mijn reet in de stoel hou.

Geheime # 1:

Mijn eerste geheim is Posture Keeper ( www.posturekeeper.com ; $ 89), waarover ik schreef in juli vorig jaar. Gefactureerd als een “lendensteunsysteem” lijkt het op een rugzak waarvan de voorste helft is verwijderd. Je haakt de Posture Keeper aan je stoel vast en sluit je vervolgens vast. Het voorkomt niet alleen voorover te buigen of voorover te buigen, maar het heeft ook het bijkomende voordeel dat je, letterlijk, je kont in de stoel houdt. Posture Keeper is geweldig in beide; Ik heb de mijne permanent op mijn bureaustoel bevestigd.

Ik en mijn Houding Keeper.

Geheime # 2:

Een ander hulpmiddel dat ik onmisbaar vind, is de Pomodoro-techniek, een tijdmanagementmethode die een timer gebruikt om werk op te splitsen in intervallen van traditioneel 25 minuten, gescheiden door korte pauzes.

Het is gebaseerd op het idee dat frequente pauzes de mentale behendigheid kunnen verbeteren. Voor mij is het een uitstekend idee en gebruik ik bijna elke dag. Bovendien heb ik in de loop der jaren verschillende Mac- en iOS-timers en time trackers geprobeerd; degene die ik het leukst vind heet Zonebox (gratis in de Mac App Store) .

Ik hou van Zonebox om de resterende tijd in mijn sessie kristalhelder te maken …

Ik vind het geweldig omdat het niet alleen een geweldige Pomodoro-timer is, maar ook dat ik een takenlijst voor de hele dag (of week) tegelijk kan maken. En ik ben dol op het weergeven van de resterende tijd in een sessie met voortgangsbalkjes en numerieke displays.

Voor mij past de combinatie van de taken van vandaag en een Pomodoro-timer perfect bij mijn workflow, maar deze past misschien niet bij u. Als dat het geval is, raad ik je aan de Mac (of iOS) App Store voor Pomodoro-timer of tijdtracker te doorzoeken om tientallen andere opties te ontdekken.

Nog een ding…

Als de Pomodoro-techniek nuttig voor je klinkt (vertrouw me – dat is het geval), raad ik je aan meer te leren op de website van de maker , die boordevol tips en hints staat om het meeste uit de techniek te halen, rechtstreeks van de persoon die het heeft uitgevonden.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer