Nieuwe studie suggereert dat regelmatige cardio sommige typen hersenfuncties kan verbeteren

Nieuwe studie suggereert dat regelmatige cardio sommige typen hersenfuncties kan verbeteren

februari 5, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Getty

Heb je de resolutie van het nieuwe jaar al verzwakt om meer beweging te krijgen? Gooide dat mooie draagbare horloge in de la, omdat je dagelijks aantal mislukkingen je bespot en je privacy binnendringt om op te starten?

Nou, het is nooit te laat om je relatie met de sportschool te heroverwegen, en een aantal interessante nieuwe bewijzen suggereren dat cardiovasculaire oefeningen niet alleen goed zijn voor je lichaam, maar ook goed zijn voor je hersenen.

We weten al lang dat er meetbare voordelen zijn aan het krijgen van matige cardiovasculaire oefeningen. Het lichaam van iedereen is anders en je aantal kilometers kan variëren, maar zelfs mensen die zich niet druk maken om het gewicht kunnen geïntrigeerd zijn om te weten dat het helpen van je hersenen kan worden door je hartslag te verhogen. En dit is het geval op elke leeftijd.

Onderzoekers van Irving Medical Center Columbia University in New York publiceerden deze week een paper getiteld “Effect van aerobe oefening op cognitie bij jongere volwassenen: een gerandomiseerde klinische studie” in het laatste online nummer van het tijdschrift Neurology . Hoewel het misschien niet als een kantine lijkt, is het een interessante stap voorwaarts in het zoeken naar manieren om sommige soorten cognitieve achteruitgang te verminderen en de functie bij jonge mensen te verbeteren.

Als we de afgelopen jaren iets hebben geleerd, is het dat mensen zich tot het uiterste zullen inspannen om technologische oplossingen te vinden voor zaken als fitness en de gezondheid van de hersenen. We bevriezen ons vet , haken elektroden vast aan onze hersenen en nemen elke pil op om een ​​snelle oplossing te vinden. Maar het ziet ernaar uit dat een goede ouderwetse aerobe oefening de goedkoopste, gemakkelijkste en meest effectieve manier is om het voor elkaar te krijgen. Verdomme.

De Columbia-onderzoekers verzamelden voorlopige gegevens van 132 volwassenen (en volledige gegevens van de 94 die het hadden voltooid) tussen de 20 en 67 jaar. Alle proefpersonen hadden om te beginnen een “ondermaatse aerobe capaciteit” en werden willekeurig toegewezen aan een van de twee groepen voor het onderzoek van zes maanden.

Leden van beide groepen voerden 4 keer per week een soort fitnesstraining uit op hun plaatselijke YMCA. Eén groep deed cardio en proefpersonen mochten elke gewenste vorm kiezen zolang ze hun doelhartslag bereikten, die werden gemeten met een hartslagmeter en vervolgens voor analyse naar een computer werden gedownload. Voor week 1 en 2 trainden ze op 55% -65% van hun maximale hartslag. In week 3 en 4 verhoogden ze de intensiteit tot 65% -75% en in weken 5-26 trainden ze op 75% van hun maximale hartslag.

De controlegroep deed stretching- en core-versterkende oefeningen en werkte alle boven- en onderlichaamspiergroepen samen met hun buikspieren, rug- en bekkenspieren. Het klinkt alsof ze ook behoorlijk aan het trainen waren, maar die van hen waren niet gericht op cardio.

De trainingen van beide groepen bestonden uit 10-15 minuten opwarmen / afkoelen en 30-40 minuten volwaardige oefening.

Deelnemers werden getest op 12 en 24 weken op cognitieve vaardigheden zoals episodisch geheugen (dat wil zeggen, het vermogen om eerdere persoonlijke ervaringen te herinneren), aandacht, taal, verwerkingssnelheid en uitvoerende functie. De uitvoerende functie omvat een reeks vaardigheden die ons in staat stellen om ons vermogen om te reageren op onze omgeving te organiseren en te reguleren – het helpt bij alles, van weerstand bieden aan verleiding tot het beheren van je emoties en reacties op dingen om ons heen.

Schade aan het uitvoerende systeem van de hersenen kan leiden tot problemen bij het organiseren, plannen en aan de slag gaan met taken, het onvermogen om te multitasken, planning van problemen, stemmingswisselingen en zelfs een verlies van interesse in activiteiten.

Hoewel de kleine steekproefomvang van het onderzoek niet suggereert dat lichaamsbeweging kan worden gebruikt in de behandeling van stoornissen van de executieve functie zoals OCD, depressie, ADHD of verslaving, kan het toch stof tot nadenken bieden voor toekomstige studies.

Dus, hier is het goede nieuws: het lijkt erop dat aërobe oefening deze uitvoerende functies in alle leeftijdsgroepen na 24 weken cardio kan verbeteren, en het effect is zelfs meer uitgesproken bij oudere mensen. (De voordelen strekten zich echter niet uit tot die met symptomen van dementie – het onderzoek werd gedaan aan degenen die geen tekenen van dementie hadden.)

De onderzoekers merkten op dat geen van de groepen een verbeterde cognitieve functie zag in verwerkingssnelheid, taal, aandacht of episodisch geheugen, hoewel ze suggereerden dat sommige studies verbeteringen hebben aangetoond in deze gebieden bij 55-plussers, en grotere studies kunnen ontdek verbetering bij jongere volwassenen. Maar dat is een studie voor een andere keer.

Dus waarom geven we erom? Welnu, eerdere studies hebben aangetoond dat aërobe oefening de executieve functies verbetert bij volwassenen ouder dan 55 jaar, maar voorafgaand onderzoek bij jonge volwassenen was niet doorslaggevend vanwege kleine steekproeven en onbetrouwbare methoden. Dit nieuwe onderzoek toont aan dat cardiovasculaire oefeningen dit specifieke type hersenfunctie kunnen verbeteren bij mensen vanaf 20 jaar.

Dr. Yaakov Stern, hoofd van de cognitieve neurowetenschappen bij de afdeling Neurologie en een lid van de faculteit van het Taub Institute, meldde dat

De uitvoerende functie piekt meestal rond de leeftijd van 30 jaar en ik denk dat aërobe oefening goed is in het redden van verloren functies, in tegenstelling tot het verbeteren van prestaties bij mensen zonder achteruitgang.

Dus nee, je gaat je hersenen niet extra opvoeren als het al op zijn hoogtepunt functioneert, maar je kunt wat degeneratie voorkomen en zelfs mogelijk verloren functie terugwinnen met een paar simpele cardiovasculaire oefeningen.

Hersenscans toonden aan dat de cardiogroep zelfs na 24 weken een verhoogde corticale dikte had in de linker caudale middenfrontschors. Hoewel het niet direct correleerde met een verbetering in een bestudeerd cognitief domein, zal er zeker meer onderzoek worden gedaan om de effecten te meten. De wetenschap beweegt zich langzaam en de goede wetenschap overdrijft de beweringen niet, dus we zullen moeten wachten op meer zorgvuldige onderzoeken om een ​​volledig beeld te krijgen van hoe cardiovasculaire oefeningen verschillende maten van hersengezondheid in verschillende leeftijdsgroepen verbeteren. Maar voor nu lijkt het een goede gok dat het opknappen van die hardloopschoenen een goed idee is.

Als laatste opmerking zeiden de onderzoekers: “Deze bevindingen hebben sterke implicaties voor de volksgezondheid en maken de aanbeveling mogelijk van een haalbare, flexibele interventie voor cognitieve en hersengezondheid voor volwassenen van alle leeftijden.”

Toegegeven, deze studie is een beetje teleurstellend voor diegenen van ons wiens trainingen voornamelijk zijn samengesteld uit yoga en krachttraining, omdat de niet-cardiogroep niet dezelfde effecten liet zien, maar veel onderzoek heeft aangetoond dat die soorten oefeningen hun eigen oefeningen hebben. voordelen.

“>

Heb je de resolutie van het nieuwe jaar al verzwakt om meer beweging te krijgen? Gooide dat mooie draagbare horloge in de la, omdat je dagelijks aantal mislukkingen je bespot en je privacy binnendringt om op te starten?

Nou, het is nooit te laat om je relatie met de sportschool te heroverwegen, en een aantal interessante nieuwe bewijzen suggereren dat cardiovasculaire oefeningen niet alleen goed zijn voor je lichaam, maar ook goed zijn voor je hersenen.

We weten al lang dat er meetbare voordelen zijn aan het krijgen van matige cardiovasculaire oefeningen. Het lichaam van iedereen is anders en je aantal kilometers kan variëren, maar zelfs mensen die zich niet druk maken om het gewicht kunnen geïntrigeerd zijn om te weten dat het helpen van je hersenen kan worden door je hartslag te verhogen. En dit is het geval op elke leeftijd.

Onderzoekers van Irving Medical Center Columbia University in New York publiceerden deze week een paper getiteld “Effect van aerobe oefening op cognitie bij jongere volwassenen: een gerandomiseerde klinische studie” in het laatste online nummer van het tijdschrift Neurology . Hoewel het misschien niet als een kantine lijkt, is het een interessante stap voorwaarts in het zoeken naar manieren om sommige soorten cognitieve achteruitgang te verminderen en de functie bij jonge mensen te verbeteren.

Als we de afgelopen jaren iets hebben geleerd, is het dat mensen zich tot het uiterste zullen inspannen om technologische oplossingen te vinden voor zaken als fitness en de gezondheid van de hersenen. We bevriezen ons vet , haken elektroden vast aan onze hersenen en nemen elke pil op om een ​​snelle oplossing te vinden. Maar het ziet ernaar uit dat een goede ouderwetse aerobe oefening de goedkoopste, gemakkelijkste en meest effectieve manier is om het voor elkaar te krijgen. Verdomme.

De Columbia-onderzoekers verzamelden voorlopige gegevens van 132 volwassenen (en volledige gegevens van de 94 die het hadden voltooid) tussen de 20 en 67 jaar. Alle proefpersonen hadden om te beginnen een “ondermaatse aerobe capaciteit” en werden willekeurig toegewezen aan een van de twee groepen voor het onderzoek van zes maanden.

Leden van beide groepen voerden 4 keer per week een soort fitnesstraining uit op hun plaatselijke YMCA. Eén groep deed cardio en proefpersonen mochten elke gewenste vorm kiezen zolang ze hun doelhartslag bereikten, die werden gemeten met een hartslagmeter en vervolgens voor analyse naar een computer werden gedownload. Voor week 1 en 2 trainden ze op 55% -65% van hun maximale hartslag. In week 3 en 4 verhoogden ze de intensiteit tot 65% -75% en in weken 5-26 trainden ze op 75% van hun maximale hartslag.

De controlegroep deed stretching- en core-versterkende oefeningen en werkte alle boven- en onderlichaamspiergroepen samen met hun buikspieren, rug- en bekkenspieren. Het klinkt alsof ze ook behoorlijk aan het trainen waren, maar die van hen waren niet gericht op cardio.

De trainingen van beide groepen bestonden uit 10-15 minuten opwarmen / afkoelen en 30-40 minuten volwaardige oefening.

Deelnemers werden getest op 12 en 24 weken op cognitieve vaardigheden zoals episodisch geheugen (dat wil zeggen, het vermogen om eerdere persoonlijke ervaringen te herinneren), aandacht, taal, verwerkingssnelheid en uitvoerende functie. De uitvoerende functie omvat een reeks vaardigheden die ons in staat stellen om ons vermogen om te reageren op onze omgeving te organiseren en te reguleren – het helpt bij alles, van weerstand bieden aan verleiding tot het beheren van je emoties en reacties op dingen om ons heen.

Schade aan het uitvoerende systeem van de hersenen kan leiden tot problemen bij het organiseren, plannen en aan de slag gaan met taken, het onvermogen om te multitasken, planning van problemen, stemmingswisselingen en zelfs een verlies van interesse in activiteiten.

Hoewel de kleine steekproefomvang van het onderzoek niet suggereert dat lichaamsbeweging kan worden gebruikt in de behandeling van stoornissen van de executieve functie zoals OCD, depressie, ADHD of verslaving, kan het toch stof tot nadenken bieden voor toekomstige studies.

Dus, hier is het goede nieuws: het lijkt erop dat aërobe oefening deze uitvoerende functies in alle leeftijdsgroepen na 24 weken cardio kan verbeteren, en het effect is zelfs meer uitgesproken bij oudere mensen. (De voordelen strekten zich echter niet uit tot die met symptomen van dementie – het onderzoek werd gedaan aan degenen die geen tekenen van dementie hadden.)

De onderzoekers merkten op dat geen van de groepen een verbeterde cognitieve functie zag in verwerkingssnelheid, taal, aandacht of episodisch geheugen, hoewel ze suggereerden dat sommige studies verbeteringen hebben aangetoond in deze gebieden bij 55-plussers, en grotere studies kunnen ontdek verbetering bij jongere volwassenen. Maar dat is een studie voor een andere keer.

Dus waarom geven we erom? Welnu, eerdere studies hebben aangetoond dat aërobe oefening de executieve functies verbetert bij volwassenen ouder dan 55 jaar, maar voorafgaand onderzoek bij jonge volwassenen was niet doorslaggevend vanwege kleine steekproeven en onbetrouwbare methoden. Dit nieuwe onderzoek toont aan dat cardiovasculaire oefeningen dit specifieke type hersenfunctie kunnen verbeteren bij mensen vanaf 20 jaar.

Dr. Yaakov Stern, hoofd van de cognitieve neurowetenschappen bij de afdeling Neurologie en een lid van de faculteit van het Taub Institute, meldde dat

De uitvoerende functie piekt meestal rond de leeftijd van 30 jaar en ik denk dat aërobe oefening goed is in het redden van verloren functies, in tegenstelling tot het verbeteren van prestaties bij mensen zonder achteruitgang.

Dus nee, je gaat je hersenen niet extra opvoeren als het al op zijn hoogtepunt functioneert, maar je kunt wat degeneratie voorkomen en zelfs mogelijk verloren functie terugwinnen met een paar simpele cardiovasculaire oefeningen.

Hersenscans toonden aan dat de cardiogroep zelfs na 24 weken een verhoogde corticale dikte had in de linker caudale middenfrontschors. Hoewel het niet direct correleerde met een verbetering in een bestudeerd cognitief domein, zal er zeker meer onderzoek worden gedaan om de effecten te meten. De wetenschap beweegt zich langzaam en de goede wetenschap overdrijft de beweringen niet, dus we zullen moeten wachten op meer zorgvuldige onderzoeken om een ​​volledig beeld te krijgen van hoe cardiovasculaire oefeningen verschillende maten van hersengezondheid in verschillende leeftijdsgroepen verbeteren. Maar voor nu lijkt het een goede gok dat het opknappen van die hardloopschoenen een goed idee is.

Als laatste opmerking zeiden de onderzoekers: “Deze bevindingen hebben sterke implicaties voor de volksgezondheid en maken de aanbeveling mogelijk van een haalbare, flexibele interventie voor cognitieve en hersengezondheid voor volwassenen van alle leeftijden.”

Toegegeven, deze studie is een beetje teleurstellend voor diegenen van ons wiens trainingen voornamelijk zijn samengesteld uit yoga en krachttraining, omdat de niet-cardiogroep niet dezelfde effecten liet zien, maar veel onderzoek heeft aangetoond dat die soorten oefeningen hun eigen oefeningen hebben. voordelen.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer