Nieuw onderzoek vindt bewijs dat Mindfulness ADHD helpt

juni 7, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Probeer deze mindfulness-technieken om ADHD-symptomen te verminderen.

Geplaatst op Jun 06, 2019

Een recent overzicht gepubliceerd in Behavioral Neurology suggereert dat mindfulness is een veelbelovende manier om het verbeteren van de aandacht -deficit Hyperactivity Disorder ( ADHD ) bij volwassenen. In de studie werden verschillende studies van op mindfulness gebaseerde interventies onderzocht als een behandeling voor ADHD en werden studies die van goede kwaliteit waren versmald. Onderzoekers onderzochten in totaal 13 onderzoeken met gezamenlijk 753 deelnemers die een gemiddelde leeftijd van 35 jaar hadden. Uit al deze studies bleek dat mindfulness-technieken nuttig waren als onderdeel van de behandeling van ADHD.

Niet- medicamenteuze behandelingsmogelijkheden voor ADHD zijn een zeer belangrijke overweging. Medicijnen die ADHD behandelen hebben vaak medische en psychologische bijwerkingen, zowel op de korte als op de lange termijn. Bijvoorbeeld, stimulerende middelen die ADHD behandelen, kunnen mensen prikkelbaarder en humeuriger maken dan normaal en ook risico’s voor de gezondheid van het hart met zich meebrengen, waaronder onregelmatige hartritmes, hoge bloeddruk en hogere hartfrequenties. In de loop van de tijd is het mogelijk dat dezelfde dosis medicatie niet zo effectief is als hiervoor en dat men in de loop van de tijd hogere doses nodig heeft.

Welke soorten mindfulness-technieken kunnen helpen bij ADHD? Mindfulness-technieken omvatten een breed scala aan verschillende vaardigheden die aanmoedigen aandacht te besteden op een niet-oordelende manier en kunnen alles omvatten van mindful walking tot zittende meditaties. Omdat het vaak moeilijk is om stil te zitten als je ADHD hebt, wil je misschien eerst aandachtig gaan lopen en zitten mediteren nadat mindfulness bekend is geworden.

Beginners kunnen overwegen om met deze oefeningen 5 tot 10 minuten per dag te beginnen. Regelmatige training heeft de meeste impact.

Mindful Walking met Breath Awareness

1. Koppel je ademhaling met je passen en merk hoe het voelt dat je voeten op de grond lopen: adem in voor vijf stappen.

2. Houd je adem in voor vijf stappen.

3. Adem uit voor vijf stappen.

4. Herhaal dit gedurende 10 cycli.

Voor een zittende meditatie, probeer Trataka (Gaze) -meditatie of een Candlelight-meditatie.

1. Steek een kaars aan en plaats deze een paar meter voor je zodat de kaars op ooghoogte of iets lager is dan ooghoogte.

2. Zoek een comfortabele stoel en ga lang zitten.

3. Externe Blik: Richt je ogen op de vlam van de kaars en houd hem daar zo lang mogelijk zonder te knipperen. Let op hoe de vlam verschijnt.

4. Je kunt afleidende gedachten ervaren, maar je geest blijven terugbrengen naar de vlam.

5. Interne blik : wanneer u uw ogen moet sluiten, doe dit dan en concentreer uw bewustzijn tot het punt tussen uw wenkbrauwen. Visualiseer en stel je voor dat de vlam brandt op die plek tussen je wenkbrauwen.

6. Neem vijf langzame diepe ademhalingen tot je klaar bent om je ogen weer te openen.

7. Herhaal de externe en interne blik vijf keer.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer