Natuurlijke remedies voor ADHD bij kinderen

Natuurlijke remedies voor ADHD bij kinderen

maart 31, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


8 Reacties Dit bericht bevat gelieerde links

hoe ADHD te bevorderen of ADD toe te voegen

ADHD is een veel voorkomende diagnose bij kinderen (hoewel volwassenen het ook kunnen hebben), dus veel gezinnen hebben vragen. Gelukkig zijn er enkele dingen die kunnen helpen met andere ADHD-symptomen dan medicatie. Hieronder heb ik aanbevelingen en adviezen van experts en eerdere gasten over podcast samengesteld over manieren om een ​​kind met ADHD te ondersteunen.

Wat is ADHD?

Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is een veel voorkomende psychische stoornis die kinderen tegenwoordig treft. Er wordt gedacht dat ADHD jongens meer treft dan meisjes, maar sommige deskundigen geloven dat het hen gelijk beïnvloedt. Meisjes vertonen echter symptomen op een andere manier en zijn daardoor te weinig gediagnosticeerd.

ADHD wordt gekenmerkt door impulsief gedrag, hyperactiviteit en onoplettendheid. Sommige kinderen met ADHD zijn impulsief en hyperactief, anderen zijn onoplettend en anderen zijn beide.

Wat vroeger Attention Deficit Disorder (ADD) heette, is nu de versie van ADHD die alleen onoplettend is (niet hyperactief of impulsief). Als u denkt dat het gedrag van uw kind ADHD kan signaleren, is het belangrijk om professionele hulp te krijgen om een ​​diagnose te stellen en andere problemen uit te sluiten.

ADHD is niet iets dat kan worden gediagnosticeerd door een enkele test. In plaats daarvan wordt de diagnose gesteld door een gekwalificeerde professional wanneer een persoon enkele of alle bijbehorende symptomen gedurende ten minste zes maanden heeft vertoond.

Oorzaken van ADHD

ADHD is een gecompliceerde aandoening die geen enkele oorzaak heeft. Het presenteert in elk geval anders en om deze reden is een persoonlijk plan vaak een nuttige oplossing.

Sommige van de dingen die kunnen bijdragen aan ADHD zijn de volgende:

  • Genetica: ADHD kan in families worden uitgevoerd. Als een ouder ADHD heeft, heeft een kind meer dan 50 procent meer kans om het ook te krijgen. Als hun broer / zus ADHD heeft, is de kans 30% groter dat ze ook ADHD hebben. Naarmate we meer over genetica leren , komen er enkele theorieën naar voren over koppelingen naar mogelijke mutaties die ook het risico kunnen vergroten.
  • Prenatale gezondheid: problemen tijdens de zwangerschap zijn geassocieerd met een hoger risico op ADHD bij het kind.
  • Blootstelling aan toxine tijdens de zwangerschap: Een andere theorie is dat blootstelling aan dingen zoals pesticiden, lood en plastics tijdens de zwangerschap het risico kan verhogen.
  • Dieet: een gezond voedingspatroon is altijd belangrijk voor de gezondheid. Mensen met bepaalde voedingsgewoonten lopen een groter risico op ADHD. Onderzoek toont aan dat risico’s bestaan ​​uit hoge suikers, voedingsmiddelen met een lage voedingswaarde en voedingsmiddelen met additieven.
  • Modern onderwijs: er wordt gedacht dat sommige gevallen van ADHD niet fysiologisch zijn, maar een symptoom zijn van een uniform onderwijsstelsel. Sommige experts beweren zelfs dat de beste remedie voor ADHD een verandering in het onderwijssysteem zou zijn .

Vaak is het een combinatie van deze oorzaken en niet slechts één, en daarom varieert de behandeling ook van kind tot kind. Ouders van kinderen met ADHD worden vaak de primaire onderzoekers en voorstanders van het aantrekken en testen van middelen om te zien wat nuttig is.

Natuurlijke remedies voor ADHD

Veel kinderen met ADHD kunnen een laag zelfbeeld ontwikkelen vanwege hun onvermogen om zelfbeheersing te hebben of op school te presteren. Alleen een diagnose krijgen, kan helpen bij problemen met het zelfbeeld. Maar het is belangrijk om ook om te gaan met onderliggende oorzaken en er zijn manieren om de symptomen van ADHD op natuurlijke wijze aan te pakken en het kind te ondersteunen.

Hier zijn enkele dingen die kinderen met ADHD kunnen helpen.

Dieet

Een echt voedsel, voedzame voeding is belangrijk voor de algehele gezondheid. Maar omdat veel mensen met ADHD ook tekorten aan voedingsstoffen hebben, is het vooral belangrijk om het voedingspatroon zo voedselarm mogelijk te maken. Een gezond dieet omvat:

  • Kwaliteitseiwit: gras gevoed, gras en wild gevangen vlees, gevogelte en vis zijn gezonde bronnen van eiwitten . Gevogelte is vooral nuttig omdat het tryptofaan bevat dat het lichaam kan helpen serotonine te produceren.
  • Gezonde vetten: blijf bij gezonde vetten van grasgevoerde en weidende dierlijke producten, kokosolie, avocado’s, echte olijfolie, enz. Vet helpt de bloedsuikerspiegel te stabiliseren en de hormoonfunctie te verbeteren.
  • Veel verse groenten: groenten zitten boordevol voedingsstoffen die het lichaam hard nodig heeft om goed te kunnen functioneren. Bladgroenten zijn vooral goed voor B-vitaminen.
  • Vette vis: in plaats van visolie-supplementen te nemen, kun je vette vis (zoals zalm en ansjovis) meenemen. Zalm is ook een goede bron van vitamine B6.

Bovendien zijn er bepaalde voedingsmiddelen die moeten worden vermeden. Waaronder:

  • Verwerkt voedsel: additieven kunnen bij sommige kinderen bijdragen aan ADHD-symptomen. Verwerkt voedsel is ook arm aan voedingsstoffen en rijk aan suiker, dus moet hoe dan ook worden vermeden.
  • Hoog-suikervoedsel: dit is vooral waar voor verwerkt suikervoedsel. Hoge suikers in de voeding zijn over het algemeen niet gezond, maar voor sommige kinderen met ADHD is suiker een grote trigger voor symptomen. Onderzoek wijst er niet duidelijk op dat alle suiker een probleem is, maar laat zien dat verwerkte suiker symptomen kan verergeren.
  • Voedselallergenen: Studies tonen een verband aan tussen voedselallergieën en ADHD. Verwijder de allerbeste allergenen (zuivel, eieren, vis, schaal- en schelpdieren, boomnoten, pinda’s, tarwe) en alle andere voedingsmiddelen waarvan u weet dat uw kind allergisch voor is.

Veel gezinnen hebben ontdekt dat het veranderen van het dieet de symptomen aanzienlijk vermindert.

supplementen

Hoewel het altijd het beste is om eerst voedingsstoffen uit voedsel te halen, zijn er soms momenten waarop supplementen nuttig zijn. Wanneer tekortkomingen aanwezig zijn, is het meestal nuttig om een ​​supplement te nemen om de niveaus weer normaal te krijgen. Hier zijn een paar supplementen die experts kunnen vinden die kinderen met ADHD kunnen helpen.

  • Visolie : ondersteunt de hersenfunctie. Deze essentiële vetzuren zijn belangrijk voor een optimale werking van de hersenen. Visolie-suppletie vermindert de symptomen volgens een studie uit 2017. Als persoonlijke opmerking, stel ik voor om voorzichtig te zijn met visolie-suppletie, omdat er ook huidig ​​onderzoek is dat aantoont dat het schadelijk kan zijn. In onze familie proberen we deze heilzame vetten uit vis te halen versus een supplement wanneer we maar kunnen.
  • B-vitamines : kan helpen bij de vorming van serotonine. Onderzoek gepubliceerd in 2016 laat zien dat lagere niveaus van vitamine B2, B6 en foliumzuur verbonden zijn met een hogere kans op ADHD-diagnose. B2 en B6 waren ook geassocieerd met de ernst van de symptomen. Vanwege dit is er speculatie dat bepaalde genmutaties die het moeilijker maken om B-vitamines te gebruiken, ook het risico verhogen. Als u erachter komt met een test als Nutrition Genome en als u met een beoefenaar werkt, kunt u de niveaus weer normaal maken.
  • Mineralen : vooral magnesium, calcium en zink zijn belangrijk voor het ontspannen van het zenuwstelsel. Lage niveaus van deze voedingsstoffen werden gevonden bij kinderen met de diagnose ADHD, volgens een onderzoek uit 2011. Persoonlijk vul ik geen calcium aan, omdat velen van ons te veel krijgen. Ik vul dagelijks aan met K2-7, wat de biologische beschikbaarheid van calcium in het lichaam verhoogt, ontstekingen vermindert en mogelijk ook ondersteunend is.
  • GABA : Volgens een studie gepubliceerd in de Archives of General Psychiatry hebben kinderen met ADHD vaak lage niveaus van dit belangrijke aminozuur. Van GABA is bekend dat het het zenuwstelsel kalmeert, dus het toevoegen van een GABA-supplement kan nuttig zijn. Met elk supplement, maar vooral met aminozuren, is het heel belangrijk om te werken met een arts of een beoefenaar die gespecialiseerd is in dit gebied.
  • Probiotica : voorlopig onderzoek suggereert dat ADHD een immuunreactie kan zijn en dat probiotica kunnen helpen. Probiotica kunnen ook vroeg in hun leven beschermen tegen neuropsychiatrische stoornissen, zoals in dit artikel over de natuur wordt uitgelegd. Ik neem dit probiotic persoonlijk en geef het aan mijn kinderen omdat het de overlevingskansen heeft getest.
  • Vitamine D : Er zijn receptoren voor vitamine D in het centrale zenuwstelsel en in de hippocampus. Vitamine D is belangrijk voor het activeren van enzymen in de hersenen en de hersenvocht. Deze enzymen zijn betrokken bij de synthese van neurotransmitters en de groei van zenuwen. Dus vitamine D is erg belangrijk voor de hersenfunctie! Studies ondersteunen dit ook. Suppletie met vitamine D bij kinderen met ADHD kan helpen met de cognitieve functie. Opmerking: aangezien vitamine D vetoplosbaar is, is dit er een die niet moet worden ingenomen zonder bloedtests en zonder toezicht van een arts of arts. Daarnaast is er bewijs dat de vitamine D die we krijgen door blootstelling aan de zon anders is en mogelijk beter is dan vitamine D. Ik schrijf er alles over in deze post .

Hersenen “omscholing” alternatieve behandeling voor ADHD

Als je hebt gehoord van neuroplasticiteit, weet je waarschijnlijk een beetje over dit. Het concept is dat de hersenen nieuwe manieren van functioneren kunnen leren. Een therapie genaamd Brain Harmony maakt gebruik van een auditief en visueel protocol dat wordt gebruikt om het zenuwstelsel te ontspannen. Deelnemers kunnen dan betere resultaten bereiken met andere therapieën.

Lees hier meer over deze podcastaflevering over specifieke manieren waarop deze therapie de hersenen kan helpen.

De onderwijs- en leeromgeving opnieuw bekijken

Als het klopt dat sommige gevallen van ADHD een symptoom zijn van een onderwijssysteem dat niet geschikt is voor alle kinderen, dan zou een heroverweging van dit onderwijssysteem een ​​natuurlijke remedie zijn. Ik ben een grote pleitbezorger voor kinderen die meer beweging en tijd buiten krijgen, dus persoonlijk zou ik graag zien dat deze veranderingen worden geïmplementeerd … zelfs voor kinderen die niet zijn gediagnosticeerd met ADHD!

Volgens ADDitude zijn enkele dingen die kunnen helpen met ADHD-studenten:

  • extra recess tijd (uitsparing is ook een geweldige tijd voor kinderen om sociale vaardigheden te oefenen)
  • kortere lessen met pauzes tussendoor
  • tests eerder op de dag gegeven en kort gehouden
  • gebruik van creatieve projecten in plaats van tests
  • met staande bureaus of fidget-stoelen
  • aanbieden van tactiele leeractiviteiten (spelling met magneetletters, bijvoorbeeld)
  • hoge energieklassen zoals gym of muziek mengen tussen lage energieklassen zoals lezen of rekenen
  • geen huiswerk

Sommige gezinnen ( inclusief de onze ) besluiten om thuisonderwijs te geven, zodat ze individuele aandacht kunnen geven aan hun kinderen die worstelen in een traditionele schoolomgeving. Een andere optie is het vinden van een privéschool die enkele van de technieken gebruikt die werken voor kinderen met ADHD.

Homeschool of privé-school zijn niet een optie voor iedereen, maar openbare scholen beginnen te verbeteren. Velen herkennen nu hoe zittend en druk met werken niet bevorderlijk is voor de meeste kinderen (zelfs niet-kinderen met ADHD). Een artikel over Edweek legt uit dat kinderen die actiever zijn betere focus, snellere cognitieve verwerking en succesvoller geheugenbehoud vertonen dan kinderen die de hele dag stil zitten.

Je kunt de leerkracht van je kind benaderen en kijken of ze kan helpen bij het vinden van oplossingen. Ze kan een opleiding volgen in speciale behoeften van ADHD of een andere leraar kennen die wel helpt en kan helpen. Misschien zou ze een paar pauze van 5 minuten kunnen toevoegen voor fysieke activiteit om enkele van de ADHD-symptomen te verlichten.

Steungroepen

Lokale steungroepen kunnen ook familieleden en vrienden van kinderen helpen die met ADHD te maken hebben. Andere gezinnen die met ADHD te maken hebben gehad, kunnen u misschien in de juiste richting wijzen voor de beste arts of behandelingen. Twee organisaties, CHADD en Attention Deficit Disorder Association , sponsorevenementen voor netwerken en onderwijs. U kunt de arts van uw kind ook om aanbevelingen vragen voor lokale steungroepen.

ADHD Natuurlijke Remedies: Bottom Line

ADHD is een gecompliceerde aandoening die veel kinderen treft. Maar het hoeft hun leven niet te verstoren of medicijnen te gebruiken. Er zijn veel natuurlijke remedies die sommige kinderen met ADHD kunnen helpen. Praat met de arts van uw kind om te zien of deze remedies kunnen helpen.

Heeft uw gezin ervaring met ADHD? Wat heb je gedaan dat nuttig was?

bronnen
  1. Hebben Omega-3/6-vetzuren een therapeutische rol bij kinderen en jongeren met ADHD? (Nd). Opgehaald van https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5603098/
  2. Mahmoud, MM, El-Mazary, AA, Maher, RM, & Sabre, MM (2011, december 29). Zink, ferritine, magnesium en koper in een groep Egyptische kinderen met aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit. Opgehaald van https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22206662/
  3. Verminderde GABA-concentratie in Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder. (Nd). Opgehaald van https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3970207/
  4. Pelsser, LM, Buitelaar, JK, & Savelkoul, HF (2009, maart). ADHD als een (niet-) allergische overgevoeligheidsstoornis: een hypothese. Opgehaald van https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18444966
  5. Een mogelijk verband tussen vroege probiotische interventie en het risico op neuropsychiatrische aandoeningen later in de kindertijd: een gerandomiseerde studie. (Nd). Teruggeplaatst van https://www.nature.com/articles/pr201551.pdf
  6. Impact van vitamine D-suppletie op Attention-Deficit Hyperactivity Disorder bij kinderen. (Nd). Opgehaald van https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29457493
  7. Redacteuren, A. (2017, 29 december). 10 manieren om het Amerikaanse schoolsysteem te repareren. Teruggeplaatst van https://www.additudemag.com/slideshows/how-can-we-improve-education-for-students-with-ADHD/
  8. Abdelbary, M. (2018, 27 juni). Learning in Motion: breng beweging terug naar de klas. Retrieved from https://www.edweek.org/tm/articles/2017/08/08/learning-in-motion-bring-movement-back-to.html

Je kunt ook van deze berichten genieten …

Lezer interacties

Reacties van lezers


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer