'LEGO Movie 2'-review: een duistere, grittere (maar ook grappigere) opvolg

februari 5, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com

Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be

Terugkerend personage Lucy (ELIZABETH BANKS) in een scène uit het vervolgverhaal met geanimeerde avonturen “The LEGO® Movie 2: The Second Part”, in de bioscoop 8 februari 2019. De film schittert ook Chris Pratt, Will Arnett, Nick Offerman, Alison Brie, Tiffany Haddish, Stephanie Beatriz en Arturo Castro. Het is geregisseerd door Mike Mitchell en geproduceerd door Dan Lin, Phil Lord, Christopher Miller en Roy Lee. Met dank aan Warner Bros. Pictures.

Ik vond dat de LEGO-film tegen alle verwachtingen een fantastisch entertainment was. Dus, vijf jaar later, met een andere regisseur, nog een paar scheurtjes in het LEGO IP en een heel andere wereld waarin we nu leven, ben ik even geschokt dat The LEGO Movie 2: The Second Part misschien nog beter is film. Dat is niet erg tegen de eerste film, want deze voortzetting is de beste soort vervolg. Het vertelt een ander verhaal, bouwt de bogen van de eerste film op en gebruikt zelfs dat eerste succes als een uitdaging om te verbeteren op een paar belangrijke gebieden, terwijl ook de ruimte dienovereenkomstig wordt gelezen. Ja, het is een donkerder en kraakachtiger vervolg, een die de eenvoudige wensvervullingsfantasie van de eerste film ondervraagt ​​terwijl hij de draak steept met de notie van Grimdark-sequels.

Mede dankzij Mike Mitchell ( Trolls ) en geschreven door Phil Lord en Chris Miller, deconstrueert dit genuanceerde en altijd aanwezige vervolg op subtiele wijze de “Hij is de speciale” mythologie, een trope die pas begon te worden ondervraagd toen die eerste film daalde Februari 2014. En vijf jaar later, met een duidelijk signaal dat bioscoopbezoekers de schreeuw van de eerste film hebben verworpen voor meer fantasierijk filmisch entertainment, vooral wanneer deze al is ingepakt in de beschermende hoes van IP, biedt het vervolg een symbolische olijftak aan degenen die alleen maar willen herkenbaar escapisme in hun theatrale ritme. Maar afgezien van de subteksten en diepere betekenissen, is het nog steeds een komisch avontuur van een mijl-per-minuut (zij het dat stil blijft staan ​​om de rozen te ruiken) met een toegevoegde bonus van verschillende pakkende nummers deze keer.

Warner Bros.’ LEGO Movie 2 is langzamer uit de poort. Het lijdt niet onder de hyperactiviteit die het eerste derde deel van de eerste film enigszins ontsierde. Om eerlijk te zijn, dat komt omdat we beginnen in een kale woestenij in de woestijn, die een stuk minder ADHD-vriendelijk is dan LEGO Movie’s Bricksburg . De foto begint meteen bij de cliffhanger van de laatste film, met een korte “voor degenen die te laat kwamen” herinnering over de cross-narrative storytelling van de franchise die dit verhaal als een kinderspelactiviteit beschrijft. Het binnenvallen van de kleine zus Duplo op Bricksberg , en vijf jaar later is de wereld afgedaald in een duidelijk Mad Max- achtig post-apocalyptisch hellscape. Emmet Brickowski (Chris Pratt) handhaaft nog steeds zijn idealistische opgewektheid , maar Lucy / Wildstyle (Elizabeth Banks) eist van haar dat het goed gaat en de waarheid onder ogen ziet dat alles niet langer geweldig is.

Nieuwe conflicten ontstaan ​​wanneer General Sweet Mayhem, een kwaadaardige intergalactische minipopp uit Stephanie Beatriz, verschijnt en Lucy, Batman (Will Arnett) en de rest van de bijrol castreert. Terwijl onze vrienden worden vervoerd om Tiffany Haddish ‘ s koningin Watevra te ontmoeten   Wa- Nabi, Emmett begint aan een solo-reddingsmissie en ontmoet al snel de dynamische Rex Dangervest , die een parodie is op de beroemdste live-filmrollen van Pratt en een voorbeeld van de man die Emmet denkt dat Lucy van hem houdt. Door Lucy en Emmet voor een groot deel in het midden uit elkaar te houden, maakt de film Wildstyle meer dan alleen de minderheidstalige (ze krijgt ook interactie met andere vrouwen). Door samen te werken met Emmet met Rex, is de film in staat om subtiel en subtiel te porren naar de donkerdere implicaties van een samenleving die ruige en bedorven schurkenhelden (en antihelden) idealiseert en hoe dat speelt in giftige mannelijkheid.

Als er iets is, gaat de hele film over genderrollen en hoe wat we beschouwen als “acceptabel spel” onze cultuur en ons leven vormt. Oh, en het gaat ook over hoe, tot voor kort, Warner Bros. te afhankelijk was van Batman, maar dat is slechts een van een handvol meta-grappen over de DCEU (Gal Gadot en Jason Momoa hernemen kort hun live-actie superheld personas). Haddish is een verrukking als de vormgevende koningin, en ze krijgt het beste nummer in een film met een verrassend aantal geweldige deuntjes. Voor een film die niet als een musical wordt verkocht, is het een geweldige musical. Haar grote plan (vrij snel onthuld) is om met Batman te trouwen, wat neerkomt op een poging tot bemiddeling tussen het speelgoed van de jongen en het speelgoed van het meisje. Ja, uiteindelijk is alles logisch.

De film bijt een beetje meer af dan het kan kauwen in zijn derde bedrijf, maar het verdient lof voor het slingeren voor de hekken. Net als veel van de beste sequels, ondervraagt ​​het op subtiele wijze het berichtenverkeer en de moraliteit van zijn voorganger, terwijl het succes van die eerste film wordt gebruikt als een bevestiging die het nemen van echte kansen rechtvaardigt en de wereld op uitdagende en opwindende manieren uitbreidt. Het is gevuld met glorieuze animaties, gevaarlijk pakkende nummers en genoeg van een (milde) koerscorrectie die suggereert dat ze de film benaderden met een “Oké, maar wat kunnen we de volgende keer nog beter doen?”. Of het nu een “betere” film is, het staat naast de eerste LEG0 Movie als voorbeeld, zoals Pirates of the Caribbean en Puss in Boots ,   van het creëren van iets origineels en groots van een schijnbaar cynische corporate cash-in.

“>

Lees meer