kan ik mijn baas vragen om mij vaker te controleren, zodat ik meer gedaan krijg?

kan ik mijn baas vragen om mij vaker te controleren, zodat ik meer gedaan krijg?

juli 10, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Ik raad echt aan ADHD op YouTube, ADHD Essentials en ADHD Rewired (zusterpodcasts) aan te bevelen. Ik werd eerder dit jaar gediagnosticeerd en mijn vriend – het konijnenhol gaat diep. Het was een opluchting, maar nu er op het werk iets misgaat op het werk, heb ik een beetje een paroxysme van het impostorsyndroom “was het ADHD of was ik het”.

Je hebt beslist een systeem nodig en systemen zijn gebouwd op gewoonten !!!

Het helpt me om te visualiseren wat ik doe als een stromende rivier. Als ik niet naar de rivierdelta kom, is dat omdat iets stroomopwaarts – vaak iets kleins of dwaas – mijn pad blokkeert.

Hier zijn wat dingen die ik doe
Schakel telefoonmeldingen uit
Vergrendel de telefoon indien nodig
Volledig wissen van alle wachtwoorden voor sociale media en nooit inloggen op het werk – ik stel me de vernedering voor dat ik mijn werkgever in detail exact uitleg over haar verloren tijd.

Je hebt hier wat externe verantwoordelijkheid nodig, maar misschien moet dat niet alleen je baas zijn. Timers zijn mijn beste knop.

Wanneer een timer afgaat, vraag ik me af: wat ben ik aan het doen en is het wat je van plan was te doen? Als ze niet overeenkomen, neem ik de balans op en sluit ik meestal enkele tabbladen / programma’s / mijn e-mail / verwijder mijn bureau van alles behalve mijn doeltaak en begin dan opnieuw.

Als ik worstelt met een lange taak of tijd, en ik weet niet zeker hoe ik het moet plannen (griezelig) begin ik met het opbreken van de tijd in plaats van de taken. Raak het een kwartier hard (ik begin met een opsommingsteken van wat ik denk dat ik moet doen) en als ik daar doorheen ben, stel ik een aantal stappen op, te beginnen met het uiteindelijke product bovenaan, gevolgd door “laatste proef lezen “. Soms helpt het om achteruit te gaan !!!! Soms doe ik de eerste drie / laatste drie stappen, omdat die ALTIJD het moeilijkst zijn !!!

Op dit punt heb je je brein op taak (min of meer) en je zult nadenken over hoe je de grotere klus kunt klaren.

Dit is een goed moment om vooruit te kijken hoeveel tijd u hebt om het te bereiken. Ik schrijf graag het aantal werkuren op dat ik moet bereiken, want dat is handig als je kijkt hoe lang het eigenlijk duurde, want dit is iets waar ADHD’ers mee worstelen. Het zal helpen om nauwkeurig te kunnen communiceren, in de loop van de tijd, over hoe lang je dingen moet volbrengen!

Persoonlijk helpt een verse takenlijst elke dag, ik noteer ALLES. Ik probeer het niet helemaal af te krijgen, ik heb het alleen maar opgeschreven. Dan kies ik drie dingen die ik elke dag moet DOEN. Als ik ze doe, kies ik er nog drie, enzovoort, totdat ik bijna klaar ben met mijn werk. Daarna zette ik mijn drie voor de volgende dag (op een ideale dag).

Zie je dat dit niet gaat over het hebben van een groot gecompliceerd plan? Het gaat erom betrokken te zijn bij het plannen en bouwen van de gewoonte van plannen – de taak is NIET “plan dit” – het is “heb een systematische benadering hiervan”.

Wanneer het natuurlijk aanvoelt om dit te doen, zul je hierop voortbouwen.

De andere dingen die ik probeer te doen met wisselend succes: Do Now en OHIO. Als ik niet letterlijk alles bij de hand heb wanneer ik ga zitten om te beginnen, ben ik GESCHROOMD. Als je jezelf hoort denken “Ik kan dat doen in de ochtend?” En het duurt minder dan twee minuten om te doen, DOE HET NU. NU. LOOP GEEN VERTRAGING OP.

Na vergaderingen, ga door je acties en doe dit. Dan kun je ze met trots tikken.

Alle rapporten kunnen in zes secties worden verdeeld. Plan, prep data, analyseer data, trek conclusies, schrijf verhaal, REVIEW / PROOFREAD. Schema tijd voor elk afzonderlijk. Sta jezelf of iemand anders niet toe om tijd te deblokkeren die ver weg is van een deadline, want je kunt het ‘later doen’ dichter bij de tijd. Omdat je de gewoonte moet hebben om het als laatste te doen. Doe het eerst, bekijk het als laatste.

Routinise routinematig routinematig. Kun je leren om rapporten te automatiseren? U hoeft VBA niet te kennen – neem gewoon een macro op voor heel veel eenvoudige dingen. Ontwikkel kleine routines voor reguliere taken. Laat je niet alleen opdagen voor vergaderingen – vóór elke vergadering stel ik 20 minuten voorbereidingstijd in (ik deed dit elke vrijdag voor de week die volgde in mijn oude baan, toen ik veel meer verantwoordelijkheid had). Na, hetzelfde – 20 minuten na de vergadering zijn er voor de vergadering acties en de follow-up die direct kan worden gedaan, inclusief planning acties indien nodig! In mijn huidige baan moet ik applicaties screenen en heb ik een wekelijks doelwit. Het is gemakkelijk om dit te laten ontglippen, dus elke morgen voordat ik andere taken start, open ik de screening-pot en screen wat erin staat, maximaal vijftien tegelijk als ik niet te druk ben op een dag, en dan schakel ik van versnelling . Het is ook het eerste wat ik doe als ik terug ben van de lunch. Ik open nooit mijn e-mails als eerste. Ik wacht tot ongeveer 11 uur ’s ochtends, zodat ik mijn bestaande takenlijst kan adresseren en het gevoel heb dat ik enige capaciteit heb om toe te voegen. Vervolgens open ik mijn e-mails.

In feite heb ik ook een routine voor e-mails! Ik lees eerst, maak een lijst met snelle acties (of voeg toe aan mijn takenlijst als deze niet snel is) en beantwoord dan. Bij oldjob heb ik ook maar één andere map bewaard en dat was “in afwachting van antwoord” – al het andere wordt zo snel mogelijk gearchiveerd. Als het moet worden opgeslagen, sla ik het op naar sharepoint.

Routine is ook van toepassing in de rest van het leven. Ik heb een lanceerplatform naast mijn voordeur. Mijn werktas, portemonnee, sleutels wonen er allemaal. ‘S Morgens gaat mijn lunch op het aanrecht wanneer mijn vrouw haar uit de koelkast haalt. Uit het oog uit het hart. Slaap is cruciaal bij ADHD, dus ik moet mezelf vaak op een elektronicadieet zetten. Geen telefoons na 20.00 uur, geen telefoons voor 8.00 uur / het huis verlaten voor werk. Ik mag alarmen in- en uitschakelen en podcasts of muziek in- en uitschakelen, of persoonlijke oproepen beantwoorden, maar dat is alles. Ik heb £ 200 ingezameld voor een goed doel, waardoor dit een uitdaging is in april! Het kan gedaan worden!!!!

Ook voor uitstelgedrag – het is moeilijk toch? Herrek het gewoon een beetje. Je gaat niet “gonna” – je bent. Je doet het nu. Je beweegt een poot, je sluit die map, je staat recht, je sluit je computer af, je gaat naar die ontmoeting, je trekt dat rapport aan – maakt het actief en je zit gespannen. Omdat ADHD twee soorten tijd heeft – nu, en nu niet. En het lijkt erop dat u uw “nu” werktaken van de motor moet voeden en uw “niet nu” -motor van “geen werktaken” moet verhongeren.

Kortom – je moet vinden wat voor jou werkt. Deze dingen werken voor mij en zijn een variatie op aanbevelingen van ADHD vlogs, blogs, communities en podcasts. En met vallen en opstaan. Veel fouten.

Ook met betrekking tot werk – afhankelijk van waar u woont, kan meer inchecken worden beschouwd als een redelijke aanpassing voor uw handicap. Ik krijg nu veel steun (maar het was niet gemakkelijk om het te krijgen) en het maakt zo’n verschil.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer