Je geest trainen met meditati

Je geest trainen met meditati

maart 9, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


“Meditatie is een wetenschap, het systematische proces van het trainen van de geest.” – John Yates, Ph.D.

Tegen het tweede jaar van de middelbare school was duidelijk geworden dat mijn geest volledig uit de hand was gelopen. Na een reeks auto-ongelukken als gevolg van mijn eigen afleiding en afnemende cijfers op school, werd ik onmiddellijk gediagnosticeerd met Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder (ADHD) en schreef ik verschillende medicijnen voor. Dit kwam bovenop een eerdere Obsessive Compulsive Disorder (OCD) -diagnose.

Ik ging zitten met de bedoeling iets te bereiken en eindigde in plaats daarvan eindeloos te scrollen op internet. Een jeugd van Lego-spelen en lezen had van mij een intellectueel kind gemaakt, maar op dit moment in mijn leven kon ik niet langer dan 10 seconden aandacht besteden aan een gegeven taak.

Ik was een wrak en dit leek allemaal voort te komen uit een ongeschikte geest, getraind om onmiddellijke bevrediging te zoeken in de vorm van sociale media “likes”, sms-berichten en vermakelijke videoclips. Deze toestand van mentale fragmentatie ging door totdat ik een eenvoudige oefening ontdekte die mijn leven zou veranderen.

The Antidote

Toen ik psychologie studeerde aan Yale, stuitte ik op een podcastaflevering die meditatie suggereerde als een middel om de productiviteit en het welzijn te verhogen. Maar wat begon als een hulpmiddel voor productiviteit werd al snel een obsessie, omdat ik me realiseerde dat ik mijn gedachten kon trainen om beter bij mijn bedoelingen te passen.

Door meditatie herwon ik langzaam mijn vermogen om te focussen en herkende ook een groot aantal andere voordelen: gedragsverandering, emotionele controle, toegenomen stemming, betere slaap en minder stress. Deze verbeteringen in het functioneren van de hersenen zijn allemaal met elkaar verbonden en bevestigd door wetenschappelijke studies over de voordelen van meditatie. [1]

“Je hebt macht over je geest, niet buiten gebeurtenissen. Realiseer dit en u zult kracht vinden. “- Marcus Aurelius

Ik begon te herkennen wat een superkracht het is om controle over je geest te hebben in een wereld van constante afleiding. Omdat we leven in een groeiende ‘aandachtseconomie’, waarin bedrijven enorm profiteren van onze aandacht (die toekomstige aankoopbeslissingen bepaalt), is het nooit zo belangrijk geweest om bewust te kunnen dicteren hoe we denken, voelen en omgaan met de wereld om ons heen .

Een jaar na de universiteit, met dit besef in het achterhoofd en de vastberadenheid om seculiere meditatie voor een breder westers publiek te brengen, verliet ik mijn baan in financiën en reisde ik naar Bali, Indonesië om een ​​YTT gecertificeerde meditatieleraar te worden. Daarna bracht ik tijd door met boeddhistische monniken in de bergen, 17 uur per dag in stilte mediteren.

Hoe te beginnen met mediteren

Er zijn zoveel verschillende meditatiemethoden dat het beginnen van een oefening ontmoedigend kan lijken.

Wat ik hieronder heb uiteengezet, is geen snelle oplossing. Integendeel, als je echt je geest wilt transformeren, dan is een consistente inspanning nodig, net zoals het trainen van elke spier in het lichaam. Iedereen heeft het potentieel om aanzienlijke vooruitgang te boeken, maar alleen degenen die gedisciplineerd zijn zullen de gevorderde stadia bereiken.

Waar te beginnen?

In wat ik een ‘Minimum Viable Commitment’ noem, kies je een hoeveelheid tijd die zo klein is dat het zelfs op je drukste dag haalbaar lijkt. Drie minuten is alles wat je hebt? Geweldig, begin daar bij het opzetten van een regelmatige dagelijkse praktijk. De enige manier om echt te ‘falen’ bij meditatie is stoppen met oefenen. Verhoog langzaam de hoeveelheid tijd die je besteedt aan meditatie en richt 20 minuten aan het einde van je eerste maand.

Gelukkig is het niet nodig om een ​​menselijke krakeling te vormen in je meditatiepraktijk. Meditatie houding houdt simpelweg in dat je een rechte ruggengraat hebt (zodat je geest alert blijft) en je lichaam uit de vergelijking haalt. Ik hou van de zinsnede ‘zit met waardigheid’, dat wil zeggen niet te stijf, maar ook niet te ontspannen. Misschien zit je op een stoel, op een kussen of zelfs knielend – wat voor jou persoonlijk het beste werkt.

In de moderne wereld brengen we zoveel tijd door in de “vecht of vlucht” -modus. Als je geest racen en angstig is, begin dan met langzame en soepele ademhalingen in en uit je neus. U kunt langer uitademen dan dat u inademt om het parasympathische zenuwstelsel te helpen activeren en verteren.

Parkeer uw aandacht op één plek, waar u ook de ademhaling het meest in uw lichaam voelt. Dit is meestal de maag of je neusgaten. Wat je ook kiest, observeer de sensaties van de ademhaling zo dicht mogelijk op die ene plek.

Houd je aandacht daar zo lang mogelijk geconcentreerd. Elke keer dat je merkt dat je gedachten rondzwerven, breng je het zachtjes terug naar je ademhaling. Het gaat er hier niet om gedachten uit te duwen, maar om ze gewoon als gedachten te herkennen en terug te keren naar je object van meditatie.

Gedurende de eerste paar weken zul je merken dat je gedachten vaak na een paar ademhalingen dwalen, vergetend dat je verondersteld wordt te mediteren. Je traint die aandachtsspieren, het vermogen om bewuste controle te hebben over waar je je geest op richt.

Het is belangrijk om je aandachtsspieren aan te scherpen voordat je naar deze volgende stap springt, anders zul je het onmogelijk vinden om te voorkomen dat de geest afdwaalt. Introspectief bewustzijn omvat het maken van je volledige ervaring, dwz de geest zelf, je nieuwe object van aandacht.

Hoe voelt het om jou op dit moment te zijn? Welke soorten gedachten, gevoelens en sensaties zijn er? Observeer eenvoudig deze gebeurtenissen zonder in een verhaal te worden weggevaagd.

Veel van de voordelen van meditatie komen van toegenomen metacognitie als een resultaat van deze vijfde stap. Door je meer bewust te worden van hoe je geest werkt, krijg je meer controle over je eigen interne mentale machine.

Deze vijf stappen kunnen je heel ver brengen in meditatie … Er zijn aanvullende technieken die je zou kunnen toevoegen aan je meditatiepraktijk als je eenmaal een sterke “aandachtsspier” cultiveert.

Door deze eenvoudige oefening de komende weken te oefenen, ben je klaar om door te gaan naar de diepere stadia van meditatie.

Veel succes bij het begin van je training!


Liam studeerde psychologie aan Yale en werd gecertificeerd als YTT-meditatielerares. Hij runt nu een bedrijf voor bedrijfsmeditatietrainingen en blogt over mentale welzijn bij FitMind .

[1] Bekijk een boek met de naam Altered Traits van Daniel Goleman en Richie Davidson voor een fantastische samenvatting van de literatuur over meditatieonderzoek.


KRIJG HET BOEKJE DOOR
ERIN FALCONER!

Erin laat overscheduled, overweldigde vrouwen zien hoe ze minder moeten doen, zodat ze meer kunnen bereiken. Traditionele productiviteitsboeken – geschreven door mannen – raken nauwelijks de wirwar van culturele druk die vrouwen voelen wanneer zij op een to-do-lijst staan.

Hoe krijg ik het gedaan

zal je leren hoe je kunt inzoomen op de drie gebieden van je leven waar je wilt uitblinken, en het zal je laten zien hoe je off-load, uitbesteden of gewoon kunt stoppen met verdomd veel te doen over de rest.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer