Een geweldige S.O. voor iemand met ADHD betekent niet dat u uw behoeften negeert

Een geweldige S.O. voor iemand met ADHD betekent niet dat u uw behoeften negeert

april 3, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Elke relatie komt met een unieke reeks uitdagingen. (Wat, dacht je dat romantiek gemakkelijk was ?) Voeg een mentale gezondheidstoestand toe aan de mix en het kan een stuk ingewikkelder aanvoelen. Als u bent getrouwd of een relatie hebt met iemand met ADHD (aandachtstekort / hyperactiviteitsstoornis, die zich op verschillende manieren kan voordoen en de klinische term is voor wat vaak ADHD wordt genoemd), zult u merken dat u zich genegeerd, verwaarloosd en gefrustreerd voelt, Erin Nicole McGinnis , LMFT, zegt. (Naast dat ze psychotherapeut is, heeft McGinnis ADD en heeft ze een relatie met ADD-mensen, wat alles te zeggen heeft, ze is uniek gekwalificeerd om over dit onderwerp te praten.)

“Mensen met [ADHD] kunnen het ene moment erg oplettend zijn en het volgende niet volgen. De partner kan vaak het gevoel hebben dat ze niet verzorgd worden, de lege plekken invullen en aannames doen die niet waar zijn, “zegt McGinnis.

ADHD, dat volgens kinderen en volwassenen met Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder (CHADD) , naar schatting 10 miljoen volwassenen treft, kan zich manifesteren als hyperactiviteit of onoplettendheid, zegt McGinnis. Als de persoon met ADHD hyperactief is, wordt dit vaak weergegeven als friemelen, impulsiviteit en praatlust. Als ze niet opletten, lijkt het dagdromen en uit elkaar plaatsen, zegt McGinnis. “Beide [presentaties] hebben een onvermogen om op te blijven. Ze hebben een probleem om een ​​taak te starten en af ​​te maken. Ze hebben ook een probleem om gefocust te blijven … [en] dingen vaak kwijt te raken, wat het erg frustrerend kan maken voor hun partners. “Ze legt uit dat om een ​​functionele relatie te hebben, je taken met je partner moet kunnen voltooien, en dit is moeilijk wanneer een persoon erg ongeorganiseerd is of niet gefocust kan blijven.

Hier deelt McGinnis vier manieren om een ​​ondersteunende partner te zijn voor iemand met ADHD, zonder uw eigen behoeften op te offeren.

1. Leer alles wat je kunt over de conditie van je SO

“Het is belangrijk om te begrijpen wat ADD is en wat de beperkingen van je partner zijn”, zegt McGinnis. Praten met je partner is een geweldige plek om te beginnen – ze kunnen je vertellen hoe ze de relatie ervaren – maar het kan helpen om je eigen onderzoek te doen na de gesprekken die je met ze hebt. “Lees het maar door. Krijg er externe meningen over, “zegt McGinnis. Door dit te doen, zul je het misschien gemakkelijker vinden om te begrijpen wat je partner ervaart, en kun je jezelf beter in hun schoenen plaatsen, legt McGinnis uit.

2. Delegeer taken en vraag om hulp

Als je partner ADHD heeft, zul je merken dat je uiteindelijk het leeuwendeel van taken uitvoert, zoals schoonmaken en organiseren, omdat, zoals gezegd, mensen met ADHD vaak moeite hebben met het voltooien van taken. Daarom zegt McGinnis dat het nuttig kan zijn om klusjes en huishoudelijke taken uit te besteden. Dat kan lijken op het inhuren van een huishoudster, zodat je niet het gevoel hebt dat je degene bent die altijd aan het schoonmaken is, of een bezorgservice voor boodschappen gebruikt, zodat het niet altijd aan jou ligt om ervoor te zorgen dat je koelkast gevuld is. “Je wilt niet dat dingen zich ongebalanceerd voelen,” zegt McGinnis. Dat is het moment waarop frustratie en wrok begint.

3. Stel grenzen in en blijf bij hen

Communicatie is de sleutel in elke relatie en het is vooral belangrijk als je een relatie hebt met iemand met ADHD. “Je moet effectief communiceren over je behoeften en grenzen stellen, en je vervolgens aan die grenzen houden,” zegt McGinnis. Als uw partner bijvoorbeeld altijd te laat is, is uw grens misschien dat u slechts een bepaalde tijd op hen wacht voordat u vertrekt.

Bij het stellen van grenzen, wil je er zeker van zijn dat je het rationeel benadert en “aait voordat je gaat staan”, legt ze uit. Voor het bovenstaande voorbeeld kan dat betekenen dat u het gesprek start door hen te vertellen dat u het begrijpt en dat u het niet persoonlijk opvat. Dan kun je uitleggen dat je je slecht voelt als ze niet op tijd verschijnen, dus vanaf nu wacht je maar 10 minuten. “Je wilt acties hebben en oorzaak en gevolg laten zien”, zegt McGinnis. “Dat is echt belangrijk. Je moet blijven volgen. ”

Ze merkt ook op dat je niet in de grensinstelling wilt gaan en denkt dat je je partner zult veranderen. “Ze zullen echter de consequenties begrijpen,” zegt McGinnis.

4. Neem de tijd om op te laden

Compassie-vermoeidheid is echt. “Het is heel belangrijk om die tijd voor jezelf te nemen om je mededogen op te bouwen. Het is een hulpbron die kan opraken “, zegt McGinnis. “Doe wat je moet doen voor jezelf.” Dit kan betekenen dat je in bad moet gaan of tijd in de natuur doorbrengt – wat het ook is, zorg ervoor dat je jezelf de tijd geeft om het te doen.

Ben je op zoek naar manieren om je mededogenbeker opnieuw aan te vullen? Hier leest u hoe u een zelfzorgchecklist kunt maken die u daadwerkelijk bijhoudt .


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer