Dit is de enige simpele handeling die me helpt creatiever te zijn

Dit is de enige simpele handeling die me helpt creatiever te zijn

maart 21, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Persoonlijk ben ik niet het meest productief als ik aan een bureau zit. Ik leer beter als ik in beweging ben – altijd heb gehad.

Gelukkig is onze samenleving op weg naar een nieuw concept van werk dat niet wordt beperkt door kantoren of bureaus. In 2016 zei 43% van de Amerikaanse werknemers dat ze op zijn minst enige tijd op afstand werkten . Meer werknemers krijgen de ruimte om te werken wanneer en hoe ze het meest effectief zijn.

En dat is goed nieuws, want ik ben op mijn best als ik in beweging ben. Dat is waarom ik elke dag tijd besteed aan het uitvoeren van een zeer eenvoudige, maar krachtige, oefening-walking.I werd gediagnosticeerd met ADHD toen ik op de lagere school zat. En naarmate ik ouder werd, werd ik in speciale klassen geplaatst die waren ontworpen om me in beweging te houden. In een van mijn wiskundelessen moesten we buiten werken, zodat we het veld van een veld konden meten, afstanden konden berekenen of met basisfysica konden experimenteren.

Dat idee van hands-on leren – van beweging verweven met gedachten – is een rode draad door mijn leven geweest. Ik denk gewoon beter in beweging, en ik ben niet de enige.

In beweging zijn helpt je om complexe problemen op te lossen, te verlevendigen, te communiceren en te werken

Mensen werken de hele dag op verschillende frequenties. We herkennen allemaal wanneer we niet in een optimale staat zijn voor werk, opmerkzaamheid, diepe gedachten of creativiteit. Wanneer ik stagnatie voel, is het alsof ik neuriet op een lagere golflengte. Ik ben niet zo blij, actief, productief. Maar wanneer ik op een hogere frequentie tril, valt alles op zijn plaats. Ik zit in een flow waarin ideeën eenvoudiger worden en problemen niet zo uitdagend zijn.

Voor mij is wandelen een manier om die flow-status te initiëren. Toen ik in San Francisco woonde, koos ik bewust voor waar ik woonde, dus ik kon op loopafstand van mijn kantoor zijn. Maar niet te dichtbij. Ik wilde ver genoeg zijn dat mijn ochtendwandeling ongeveer een uur zou duren. Dat was mijn favoriete deel van de dag. Ik kwam in beweging, luisterde naar muziek en verhoogde mijn frequentie voordat ik aan het werk ging. Lopen geeft me energie en helpt me door problemen en ideeën te werken. Het is de eenvoudigste manier om mezelf in de juiste staat te brengen om een ​​probleem op te lossen.

Wanneer je je omgeving verandert, open je jezelf voor nieuwe ideeën en ontmoetingen

Als je de hele dag in dezelfde omgeving zit, zul je waarschijnlijk in je gewoonten vervallen. Je wordt niet gestimuleerd om anders te denken of een nieuwe aanpak te volgen. Als je een nieuwe oplossing voor een probleem wilt vinden, moet je op de een of andere manier afwijken van je standaarddenken.

Ik zal vaak een wandeling maken als ik vastloop door een probleem te denken of iets te initiëren. De verandering in de omgeving brengt mijn hersenen in beweging en verandert mijn percepties. Ik structureer de wandeling niet – de wandeling is de structuur.

Ik maak een wandeling omdat ik weet dat er iets in me opkomt dat ik probeer te verwerken. Het is geen gedisciplineerd proces. Ik probeer alleen bewust te zijn van mijn intenties voor de wandeling als ik begin.

Daarom is het goed om een ​​beetje ruimte te laten voor creativiteit en serendipiteit. Je hoeft niet uiteen te zetten door te zeggen: “Aan het einde van deze wandeling heb ik dit specifieke probleem opgelost.” Je probeert gewoon je omgeving te veranderen en je geest open te stellen voor nieuwe mogelijkheden.

Lopen geeft je de tijd die je nodig hebt om informatie te verwerken en de manier te kiezen waarop je reageert

Ik geniet echt van wandelen na een belangrijke vergadering, want of het goed ging of slecht ging, ik moet het nog steeds verwerken en verteren. Sommige mensen springen graag direct in de follow-up e-mails en actie-items van de vergadering, maar ik denk dat het nuttig is om een ​​stapje terug te doen. Of een paar duizend stappen.

Vergaderingen zijn stimulerend. Ze kunnen worden verwarmd. Conflicten en stress kunnen ontstaan. Ik vind dat het een goed idee is om daarna een wandeling te maken en te letten op wat er net is gebeurd voordat ik reageer. Het is hetzelfde concept als ‘er op slapen’. Het doel is om jezelf wat tijd en ruimte te geven tussen je eerste reactie en je reactie. Loop na de vergadering naar huis, pak wat thee, ga aan de slag terwijl de informatie nog vers is en je het kunt verteren.

Ik weet dat dit niet voor iedereen zal zijn. Er zijn genoeg mensen die niet goed in beweging zijn. Ze voelen zich ongegrond. Ze zitten graag op dezelfde plek en hebben elke dag dezelfde routine. Iedereen is anders. Maar als je de tijd en de flexibiliteit van je dag hebt om er overheen te lopen, dan zou ik je sterk voorstellen om die wandeling te maken.


Dit artikel is oorspronkelijk in de notulen verschenen en is herdrukt met toestemming.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer