Dingen beginnen en dingen afwerken als je depressief bent

april 22, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Koffie!ADHD, en ook dat je depressieve tijden doormaakt. Ik zit zelf momenteel in een depressieve situatie en ik vraag me af hoe het je lukt om alles wat met je bedrijf te maken heeft te starten en af ​​te maken. ”


Mijn antwoord:

HAHAHA!

“Start en finish”!

HAHAHA!

Ahum.

Sorry.

Dat is een vreselijke manier om mijn antwoord te beginnen. Wat ik bedoelde te zeggen was: “Bedankt, Sonja. Dit is een geweldige vraag. Het spijt me dat je door een depressieve situatie lijdt en ik ben blij om te helpen op welke manier dan ook. ”

Het barstende lachen komt als een alternatief voor het terug naar bed gaan, mijn hoofd onder mijn gezellige, verzwaarde deken leggen en pas zaterdag naar buiten komen.

Ja, ik heb zowel ADD en depressie / angst. Ik heb eigenlijk een heel geweldig soort depressie en angst genaamd PMDD, wat betekent dat ik mijn stront volledig verlies gedurende de gehele 14-daagse tweede helft van elke menstruatiecyclus. Het is fantastisch, en echt geweldig voor mijn persoonlijke relaties. Echt, ik ben een genot om in de buurt te zijn.

Nu. Terug naar je vraag. Ik heb twee kleine antwoorden en één grote.

Ten eerste: als er geen goede reden is om te voorkomen dat je medicijnen gaat gebruiken, voor de liefde van God, ga dan door met medicijnen.

Ik vermeed jarenlang SSRI’s omdat ik dacht dat ik het in mijn eentje kon verslaan. Ik verloor veel omdat ik mezelf een verhaal vertelde. Ik weet niet zeker wat dat verhaal was – ik was depressief en had niet veel zin – maar het was een echt sucky verhaal dat me ervan weerhield om beter te worden.

Ten tweede: ik heb een boek gelezen met de titel Getting It Done While You’re Depressed.

Sommige delen van het boek waren erg goed. Anderen, niet zo veel. Het werd na een tijdje steeds hetzelfde. Maar het zette een ander verhaal in beweging voor mij. Ik bracht minder tijd door met te zeggen: “… maar ik ben depressief !!!!!!!” alsof het een complete zin was. Ik begon dingen te zeggen als: “Hé, het lijkt erop dat ik depressief ben.” Wat mij leidt naar …

Ten derde: leer om “daarom” te gebruiken.

Wanneer we lijden aan depressie of angst of Brain Stuff ™, zeggen we dingen als:

  • “Ik ben zo depressief.”
  • “Ik ben zo angstig.”
  • “Ik voel me verschrikkelijk.”
  • “Ik zuig.”
  • “Ik ben erg depressief.”
  • “Ik ben echt angstig.”
  • “Ik voel me echt vreselijk.”
  • “Ik ben echt aan het zuigen.”

Enzovoorts.

Dit soort zinnen zijn het brood en de boter van depressieve en angstige mensen. Als je op een of andere manier het lopende commentaar gedurende 16 uur in ons hoofd zou opnemen, zou je 16 uur van deze of sommige varianten krijgen.

Deze zinnen zijn vrij nutteloos.

“Ik ben echt depressief” heeft ongeveer dezelfde waarde als een zin als: “Dit tapijt is echt vies.”

Wauw, bedankt, Naomi! Wat een fascinerend inzicht!

In de mening van mijn enige persoon en wat voor mij werkte, trainde ik mezelf om al deze uitspraken te doen en een “daarom …” toe te voegen.

“Ik ben dus zo depressief … ik zal me aankleden.”

“Ik ben zo bezorgd dus … Ik zal een goede douche nemen.”

“Ik voel me daarom vreselijk … ik zal slechts 15 minuten proberen om te beginnen.”

“Ik zuig dus … ik zal een paar dingen doen voordat ik aan het werk ga.”

“Ik ben dus echt depressief … ik zal goed voor mezelf zorgen vanavond.”

“Ik ben echt bang dat ik … blijf in de plaats van naar het feest gaan.”

“Ik voel me echt vreselijk daarom … Ik zal een paar aardige muziek spelen en naar bed gaan.”

“Ik zuig echt daarom … ik zal het morgen opnieuw proberen.”

En voor bonuspunten?

“Dit tapijt is erg vuil dus … ik zal het stofzuigen als een volwassen stofzuiger-eigenaar.”

De toevoeging van de “daarom …” brengt persoonlijke macht en verantwoordelijkheid terug. Het traint je in het reageren op je gevoelens, in plaats van ze in het midden van de woonkamer te laten zitten.

Depressie, angst, Brain Stuff ™, ADHD – alles – voert een zeer effectieve hersenspoelingcampagne uit om ons allemaal te vertellen dat gevoelens gewoon bestaan, zoals sneeuw, en we moeten daar zitten, allemaal machteloos als.

Daarom traint ons om te handelen. Zelfs als de actie is “Vergeet het maar, ik ga naar bed”, we zijn tenminste bewust bezig.

Bewust handelen – helemaal, hoe klein ook – is de eerste stap in het starten en eindigen. Leer om te handelen, en je hebt dit.

Lees Ebb en Flow , Consistentie en Alex voor meer informatie over werken met hersenactiviteiten.

Hallo, ik ben Naomi. Ik startte IttyBiz in 2006 als een manier om solopreneurs te helpen hun bedrijven snel en gemakkelijk te laten groeien. Wil je wat zakelijke training? Natuurlijk doe je dat. Bekijk hier de winkel.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer