De do's en don'ts om je kind te helpen slapen

De do's en don'ts om je kind te helpen slapen

mei 10, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Do: Beperk blootstelling aan blauw licht

Blauw licht is een deel van het zichtbare spectrum dicht bij UV, dat signalen naar onze hersenen stuurt dat het tijd is om wakker te zijn. We gebruiken dit licht in zijn natuurlijke vorm om onze circadiane ritmes te behouden, en als het afwezig is, weten we dat het tijd is om te slapen. In het rodere licht van de zonsondergang weten onze hersenen dat het tijd is om melatonine te produceren, het slaaphormoon dat ons helpt een volledige nacht slaap te krijgen.

Helaas stoppen we niet met het gebruik van gloeilampen, tv’s en slimme apparaten alleen omdat de zon ondergaat. De extra blootstelling aan al dit blauwe licht onderdrukt onze melatonineproductie, rekt de dag uit en comprimeert de nacht. Het is slecht voor volwassenen, maar kinderen blootstellen aan blauw licht heeft ernstige gevolgen voor hun ontwikkeling.

Daarom is het belangrijk om duidelijke limieten vast te stellen voor uw oudere kinderen, zodat ze niet tv kijken, mobiele apparaten gebruiken of spelen op consoles in de uren vlak voor het slapengaan. Het is ook de moeite waard om ’s nachts filters op alle apparaten te gebruiken en uw slimme lampen’ s avonds naar rodere tinten te verplaatsen om ons lichaam aan te moedigen over te schakelen naar de slaapmodus. Er is een verband tussen verstoorde slaap- en ADHD-gerelateerde symptomen, die verbeterden toen kinderen een blauw-lichtbeschermende bril droegen.

Doen: Gebruik een slaaptrainingsklok

schattig meisje reiken voor wekker

Kinderen respecteren het verschil tussen dag en nacht niet, en ze kunnen je vaak zonder reden wakker maken midden in de nacht. Totdat ze in staat zijn om de tijd te lezen en te vertellen, worden ze vaak achtergelaten, niet wetende waarom je zo duizelig en / of boos bent wanneer ze je om 3 uur ’s morgens bellen. Daarom kan een slaaptrainingsklok handig zijn om hen te helpen begrijpen wanneer het passend is om voor u te bellen.

Deze apparaten gebruiken vaak een combinatie van eenvoudige afbeeldingen en gekleurde lichten om uit te leggen wanneer het tijd is om te slapen en wakker te zijn. En als de lichten helder genoeg zijn, kunnen ze een dubbele functie als nachtlamp gebruiken om zich ’s nachts veilig te voelen. Naarmate ze ouder worden en zelfstandig kunnen opstaan, kun je hen laten weten dat het goed is om stil bezig te blijven tot je wakker wordt.

Niet doen: Overstimuleren

Leuke jongen kijken cartoon

Te veel tv kan de ontwikkeling van een kind schaden, zowel door hen menselijke interactie te ontzeggen als door ze bloot te stellen aan inhoud waar ze nog niet klaar voor zijn. Veel mensen stellen hun kind graag voor tegenover YouTube Kids, ondanks de overduidelijke bezorgdheid over de inhoud. Een beetje tv is prima, maar je kunt ze het beste uren achterwege laten.

Jonge hersenen hebben tijd nodig om uit te rusten en zich klaar te maken om te slapen. Daarom knipogen kinderen 10 minuten na afloop van de tv-tijd niet af. Bovendien zijn de meeste kinderprogramma’s van hoge energie, wat nauwelijks bevorderlijk is voor een kalme, slaperige sfeer. Onderzoekers hebben verschillende keren laten zien dat er een verband bestaat tussen mediaconsumptie in de avond en een slechte nachtrust .

Als u wilt dat uw kinderen slapen, is het goed om de tv ten minste een uur voordat u ze voor de nacht hebt neergezet uit te schakelen. En het is waarschijnlijk het beste om ze toch geen uren tv te laten kijken. Experts zeggen dat kinderen onder de twee jaar helemaal niets moeten kijken. Zelfs na dat moment zijn de onderzoekers van mening dat je kinderen geen onbelemmerde toegang tot een scherm mogen krijgen tot ze er minimaal vijf zijn.

Do not: Trap uw kinderen in een verslavingscyclus

Twee vrienden spelen videogame, 's nachts

Als je je ooit hebt afgevraagd waarom het verfrissen van een app veel weg heeft van het spelen van een eenarmige bandiet, geef dan de schuld aan Loren Brichter. De ontwikkelaar heeft in 2008 het pull-to-refresh-gebaar gemaakt om te voorkomen dat hij een speciale vernieuwingsknop aan zijn Twitter-app Tweetie toevoegt. Het is kenmerkend voor een bredere trend, omdat technische producten zijn ontworpen om je te verleiden om ze al je vrije tijd te geven.

Sociale apps, mobiele games en zelfs dure consoletitels zijn allemaal ontworpen om beloningslussen te creëren. Kortom, beloningslussen zijn korte, gemakkelijk te repliceren acties die ervoor zorgen dat uw hersenen het “beloningshormoon”, dopamine, uitscheiden. Elke keer dat je drie snoepjes combineert met Candy Crush Saga , een videogamerniveau voltooit of je sociale feed ververst, ben je bezig.

Het is gemakkelijk genoeg voor volwassenen om verslaafd te raken aan deze korte uitbarstingen van dopamine , en we spelen altijd nog maar één level van een game. Stel je nu eens voor hoe moeilijk het is voor kinderen, die moeite hebben om hun gedrag in de beste tijden te beheersen. Net zoals bij tv en mobiel-apparaten vaker wordt gebruikt, is een goede oplossing om te voorkomen dat je games dicht bij bedtijd speelt. Bepaal grenzen en vermijd idealiter kinderen die deze apparaten ’s nachts in hun slaapkamers hebben totdat ze volwassen genoeg zijn om verantwoordelijk voor te zijn.

Dit alles is het bewijs dat technologie de slaap van uw kinderen kan schaden als ze niet op de juiste manier wordt gebruikt. Verdorie, het is slecht voor volwassenen, dus we zouden allemaal kunnen doen met een les in verantwoord omgaan met onze schermtijd. Het beste wat u kunt doen, is de blootstelling van uw kinderen aan technologie tot een minimum beperken, vooral in het uur of twee voor het slapen gaan. Wat ook het ongemak is, het is het waard als ze in slaap vallen en u hetzelfde laat doen.

Afbeeldingen: kwanchaichaiudom via Getty Images (Child with Alarm Clock); jovan_epn via Getty Images (Overstimulated child); MilicaStankovic via Getty Images (Jongens spelen spellen)

Alle door Engadget aanbevolen producten worden door onze redactie geselecteerd, onafhankelijk van ons moederbedrijf. Sommige van onze verhalen bevatten affiliate links. Als u iets koopt via een van deze links, kunnen we een partnercommissie verdienen.

Na zijn opleiding tot advocaat op het gebied van intellectueel eigendom, liet Dan een veelbelovende carrière in financiële dienstverlening varen om thuis te zitten en met gadgets te spelen. Hij woont in Norwich, VK, met zijn vrouw, zijn boeken en veel te veel meningen over de Britse tv-komedie. Op een dag, als hij heel veel geluk heeft, zal hij zijn droom waarmaken om de uitvoerende producent van Doctor Who te worden voordat hij zich terugtrekt op Radio 4.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer