5 kindvriendelijke mindfulness-activiteiten die je in 10 minuten of minder kunt geven, vanaf vandaag

5 kindvriendelijke mindfulness-activiteiten die je in 10 minuten of minder kunt geven, vanaf vandaag

maart 16, 2019 0 Door admin

CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Tientallen jaren van onderzoek hebben aangetoond hoe nuttig beoefening van mindfulness kan zijn voor volwassenen. Het is geen wonder dat studies nu ontdekken dat dezelfde voordelen kunnen gelden voor kinderen.    

Hier zijn 5 kindvriendelijke mindfulness-activiteiten die je vanaf 10 minuten of minder kunt geven, vanaf vandaag.

We leven in een tijd waarin overal nieuwe ideeën en praktijken zijn! Het is begrijpelijk waarom sommigen misschien sceptisch zijn als ze de term opmerkzaamheid horen. Maar ik ben hier om je te vertellen dat deze praktijk geen enkele new-age mumbo jumbo is. Zijn wortels zijn eigenlijk boeddhistisch. Waar het ook vandaan kwam, er zijn enkele superleuke onderzoeken en onderzoeken om het gebruik van deze praktijk te ondersteunen.

De eerste dingen eerst. Wat is mindfulness eigenlijk?

Mindfulness is bewust bewust worden van wat er gebeurt in het huidige moment. Als een kind vraagt, is het antwoord dat ik hem geef mindfulness aandacht schenken aan wat er om je heen gebeurt nu dit moment. Het is voor hen vrij eenvoudig om te begrijpen wanneer ze zo worden geplaatst.

Ten tweede, wat heeft het voor zin om het aan je kinderen te leren?

Simpel gezegd, het is bewezen dat het vrij effectief is om hen te leren omgaan met de onzin van het leven. Studies tonen aan dat kinderen bewuste aandacht besteden aan hun hersenen en hun gedrag. Mindfulness is gebleken om te helpen met:

  • een ggression
  • Een DHD
  • angst
  • depressie
  • drukvermindering
  • slapeloosheid

Om nog maar te zwijgen van de cognitieve en sociale voordelen. Kinderen die mindfulness beoefenen hebben de neiging om betere cijfers te halen en kunnen ook beter opschieten met hun leeftijdsgenoten. Wie wil dat niet? Heb je nog betere prikkels nodig?

In het geval dat je je afvraagt ​​hoe het opnemen van een aantal eenvoudige oefeningen in het leven van je kind zulke significante resultaten zou kunnen opleveren, zeggen deskundigen dat mindfulness helpt om stress te verlichten door de emotieregulatie te verbeteren , wat leidt tot een beter humeur en een beter vermogen om met stress om te gaan (Remmers, Topolinski, & Koole, 2016).

Onderzoek dat de delen van de hersenen onderzocht die verband hielden met het ophalen van geheugen, het nemen van beslissingen en uiterlijke aandacht, vond bewijs dat het beoefenen van opmerkzaamheid de kloof tussen deze en de verbeterde geestelijke gezondheid en werkprestaties overbrugde (Gartenschläger, Schreckenberger, Buccholz, Reiner, Beutel, Adler, & Michal, 2017).

Kinderen hebben tegenwoordig evenveel druk en stress als volwassenen en we weten nu dat ze op dezelfde manier kunnen profiteren als volwassenen ervan bewust te zijn. Voor deze praktijken is het niet nodig dat uw kind een pil knalt, 100% natuurlijk is, overal kan worden gebruikt en geen zieke bijwerkingen heeft. Dus waarom niet beginnen met lesgeven vandaag?

Houd rekening met het doel ze deze oefeningen te leren en probeer deze praktijken niet als discipline te gebruiken. U wilt dat uw kind een positieve associatie heeft met zijn aandacht. Een paar andere dingen om te onthouden:

  1. Hou het simpel
  2. Houd het geschikt voor de leeftijd
  3. Sloot de elektronica

Hier zijn vijf eenvoudige, maar toch leuke manieren om te beginnen met het oefenen van mindfulness met je kinderen van vandaag. Het beste deel, deze kunnen worden gedaan in slechts 10 minuten of minder!

  1. Speel het opmerkzame spel

Dit kan overal worden gedaan, maar ik doe dit het liefst tijdens een wandeling. Een eenvoudige wandeling rond het blok of de cul-de-sac is voldoende. De kunst om ervoor te zorgen dat kinderen willen deelnemen aan zowat alles, is er een competitie van maken. Leg uit dat je een spel speelt en het doel is om te zien wie het meest bij hen “opvalt”. Gedurende de eerste twee minuten van de wandeling moet iedereen volledig stil zijn en een mentale notitie maken van de dingen die ze opmerken. Laat elk kind proberen iets te bedenken uit elk van de volgende categorieën: aanraken, ruiken, zien, geluid. Na twee minuten concentreren ze zich op wat ze voelden. Wind in hun haar? Moeilijk asfalt onder hun voeten, mist van een sprinkler in de buurt? Laat ze vervolgens de geluiden identificeren die ze hebben gehoord. Een blaffende honden blaffen? Tsjilpende vogel? Auto voorbijrijden? Doe dit totdat je alle zintuigen hebt bedekt.

  1. Gebruik je Spidey-zintuigen

Dus dit is totaal niet origineel, maar zo’n geweldig idee, ik moest het gewoon delen. Ik vond deze oefening bij Kids Relaxation. Kortom, om kinderen aan te moedigen zich bewust te zijn van het huidige moment, beweer je dat je Spiderman bent en activeer je Spidey-zintuigen. Neem even de tijd om je te concentreren op elk van de zintuigen, gezichtsvermogen, geur, smaak en aanraking. Vraag wat je op dit moment ruikt. Wat hoor je nu?

3. Begin een dankbaarheidspraktijk

Een andere manier om kinderen bewuster te maken, is door hen te laten focussen op de positieve kanten in hun leven. Verzin een dankbaarheidspraktijk die werkt voor uw gezin. Tijdens het eten, of het nu in de eetzaal is of op de vlucht in de auto, heb ik elk kind iets positiefs verteld wat er die dag met hen is gebeurd of waar ze dankbaar voor zijn. Als ze ervoor kiezen om op te sommen wat ze dankbaar zijn, moet de lijst gelijk zijn aan hun leeftijd. En ze moeten dit doen voordat ze hun eerste hap kunnen nemen.

  1. Geblinddoekte smaaktesten.

Dit leert hen bewust te eten. Blinddoek uw kind en geef ze een kleine hap van een specifiek voedsel, zoals een druif of een sinaasappel. Zeg dat ze het voedsel ongeveer 60 seconden in hun mond moeten bewegen om te zien of ze kunnen achterhalen wat het is. Laat ze focussen op de smaak, textuur en temperatuur. Is het zoet, zuur? Chewy en zacht? Moeilijk en broos? Warm of koud? Onderzoek toont ook aan dat niet-focussen op uw voedsel tijdens het eten bijdraagt ​​aan obesitas. Nog een reden om deze goede gewoonte met uw kinderen te beginnen.

  1. Heartbeat-oefening

Voer 60 seconden op zijn plaats. Laat uw kind vervolgens zijn hand op hun hart leggen. Dit leert hen om zich te concentreren op hun hartslag. Let op de verschillen tussen beats direct na het hardlopen in vergelijking met wanneer je in rust bent. Dit is een goed moment om hen te leren hun ademhaling op te merken.

Het opnemen van nieuwe gewoonten in het leven van uw kind hoeft niet ingewikkeld of tijdrovend te zijn. Slechts 10 minuten per dag is voldoende om aan de slag te gaan. Vergeet niet, houd het simpel.


CBD Olie kan helpen bij ADHD. Lees hoe op MHBioShop.com


Huile de CBD peut aider avec TDAH. Visite HuileCBD.be


Lees meer